Consell escolar

CONSELL ESCOLAR
President / Director Joan de Batlle Sector famílies
Stephane Levy
Anna Micaló
Cap d’estudis Cristina Duró
Secretària Montserrat Gamazo AFA Isabel Renter
Sector professorat
Montse Armengol
Eduard Martínez
Ángel Mota
Guillem Pou
Sector alumnat
Bernat Castella
Pau Colomé
Kiluah Gindap
Sector PAS Eulàlia Rovira Ajuntament Ferran Urgell

El consell escolar és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Les seves funcions estan recollides a l’article 148 de la Llei 12/2009, d’educació:

1. El consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Correspon al Departament establir mesures perquè aquesta participació sigui efectiva, i també determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.

2. El Departament ha d’adaptar l’estructura i la composició del consell escolar a les característiques dels centres educatius únics a què es refereix l’article 72.3, i d’altres centres de característiques singulars, per a garantir l’eficàcia en l’exercici de les funcions que li corresponen.

3. Corresponen al consell escolar les funcions següents:

  1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
  6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  7. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  8. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  9. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  10. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  11. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  12. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  13. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.