Departament d'Ensenyament

Qui hi ha?

4 convidats anònims en línia.

Sou un convidat/da anònim.

Saló del còmic de Barcelona

Enviada per mcolom el 19/Abr/2015 - 10:26

Saló del còmic de Barcelona

El divendres 17 d'abril, els alumnes de 1r d'ESO de l'Institut van visitar el Saló del còmic de Barcelona i l'exposició Pixar del CaixaForum. El dia va ser rodó: ens va fer molt bon temps i també van tenir temps per anar de compres al Centre Comercial "Las Arenas".

Informa: Alícia Romeu

Sant Jordi 2015. Programa d'activitats

Enviada per mcolom el 18/Abr/2015 - 10:55

Sant Jordi 2015. Programa d'activitats

Intercanvi Céret-Sort 2015

Enviada per mcolom el 16/Abr/2015 - 19:38

Intercanvi Céret-Sort 2015

Un any més el Departament de català i el Departament de Llengües Estrangeres, francès, ha portat a terme l'intercanvi amb el Collége de Céret. Entre el 7 i el dia 10 d'abril, inclosos, els alumnes francesos han estat acollits pel seucorrespondant pallarès. Algunes de les activitats que han realitzat a la comarca les podeu veure en les següents fotos.

Activitats: visites guiades al museu Casa Gasia d'Esterri d'Àneu i al castell de València d'Àneu, ginkana organitzada pels alumnes de cicles d'esport, rebuda a l'oficina de turisme per l'alcalde de Sort i visita a la formatgeria de Sort.

L'intercanvi com sempre ha estat profitós i ja esperem l'any vinent per gaudir de noves trobades.

Informen: Departament de Català i Departament de  Llengües Estrangeres

Certamen de Lectura en veu alta

Enviada per mcolom el 15/Abr/2015 - 20:11

Certamen de Lectura en veu alta

Aquest divendres 10 d'abril el nostre institut ha participat en el Certamen de Lectura en veu alta. En la categoria de "Corsaris" l'Arnau Juanmartí ha quedat 2n i en la categoria "Tropa de corsaris": Aina Orteu, Bernat Fernández i Miquel Sánchez també han quedat segons en la seva categoria.

FELICITATS HO HEU FET MOLT BÉ FINS I TOT US MEREIXIEU LA PRIMERA POSICIÓ

Si els veieu per l'institut podeu felicitar aquests grans lectors.

PICALLETRES

Enviada per mcolom el 15/Abr/2015 - 20:04

PICALLETRES

Ja fa uns dies us vam informar que sis alumnes de 3r d'ESO van participar en el concurs del PICALLETRES, doncs ara tindreu l'ocasió de veure'ls a Pirineus TV. Us adjuntem les dates i horaris de les emissions.
Gaudiu d'aquests alumnes que ja surten per la tele.

VIII Jornada InvesJove, presentació de treballs de recerca

Enviada per mcolom el 09/Abr/2015 - 10:09

VIII Jornada InvesJove, presentació de treballs de recerca

El passat dijous 26 de març va tenir lloc a Sort la VII Jornada InvesJove, de presentació dels treballs de recerca dels alumnes de Batxillerat de l'Alt Pirineu i Aran. La jornada va començar amb l'exposició de la investigació sobre Neo-tafonomia aplicada per a posteriors aplicacions arqueològiques, a càrrec de Maite Arilla Osuna, historiadora. A continuació, els alumnes van tenir l'oportunitat d'exposar els seu treballs,

Pirineus TV se n'ha fet ressò en aquest vídeo, on podeu veure un resum de la jornada i el comentari de dos dels nostres alumnes: Edna Tarrado i Ferran Blanco.

Informa: Ana Gutiérrez (Un munt de lectures)

Picalletres

Enviada per mcolom el 28/Mar/2015 - 10:23

Picalletres

El passat dimecres 25 de març sis alumnes de 3r ESO: Albert Conesa, Xavier Fernàndez, Miki Llàcer, Aina Orteu, Anna Piqué i Pepe Sala, agrupats en dos equips de tres persones van participar en el concurs del "Picalletres" celebrat a la Seu d'Urgell.

Malauradament no es van poder qualificar per al Picarànquing però sí que van guanyar els seus respectius rivals: Institut d'Oliana i SES d'Esterri d'Àneu, amb 360 punts i 410 punts, respectivament.

FELICITATS CAMPIONS!

Dia de la dona

Enviada per mcolom el 28/Mar/2015 - 10:08

Dia de la dona

Com a activitat per celebrar el dia de la dona, 8 de març, l'alumnat de 3r ESO ha confeccionat uns cartells on es recull informació de diverses figures femenines que ells consideraven que calia destacar. Si voleu podeu passar pel passadís de dalt i saber qui són aquests personatges.

Xerrada de l'escriptora Núria Garcia Quera

Enviada per mcolom el 23/Mar/2015 - 19:31

Xerrada de l'escriptora Núria Garcia Quera

El dilluns, dia 16 de març, va venir l'escriptora tornafortina Núria Garcia Quera per fer-nos una interessant xerrada de toponímia pallaresa als alumnes de DOTE (pallarès) de 4t d'ESO i als alumnes de lletres de 2n de batxillerat.

L'activitat respon al programa de visita dels autors a les aules, de la Institució de les Lletres Catalanes. Tot plegat ha estat molt enriquidor per als vint-i-set alumnes.

Informa: Rosa Ramoneda

Somriures nomàdes

Enviada per mcolom el 22/Mar/2015 - 11:12

Somriures nomàdes