L’institut Gaudí participa a la V Copa Cangur

El passat 25 de gener es va celebrar a Catalunya la V Copa Cangur. L’esdeveniment organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques, SCM, va tenir com a seu en Reus l’Institut Gabriel i Ferraté. Allí, 18 equips de 10 instituts de Reus, entre ells dos equips del nostre, formats per 7 alumnes de 3r i 2n d’ESO s’enfrontaren, durant 60 minuts, a 12 reptes de diferents temàtiques i dificultats. Aquí teniu una mostra:

Quants rectangles hi ha dibuixats en aquesta pista de tennis?

Quin és el nombre capicua més gran que és múltiple de 6 i més petit que 1000?

Quina és la mecànica el joc? Inicialment cada problema val 20 punts, però aquesta puntuació va augmentant en funció del temps transcorregut i de les respostes errònies que es puguin donar. També en començar tots els equips tenen 200 punts però aquesta quantitat fluctua en funció de les respostes encertades i fallades que es vagin donant. Cada equip pot fer tants intents com vulgui per cada problema, però cada intent fallat li rebaixa la puntuació en una quantitat fixa. …i així fins que acaba el temps destinat al concurs i aleshores, naturalment guanya l’equip que té més punts.

Aquest disseny del joc fa que l’alumnat participant de seguida estableixi estratègies de joc i de repartiment de la feina i pensi i debati amb molt d’interès els problemes proposats.

T’atreveixes?