Projectes de Ciències

• FORUM JOVES TALENTS CATALUNYA

Del 26 al 28 de juny de 2015 es celebra per primera vegada el Fòrum de joves talents de Catalunya a l’Exploratori de Recursos de la Natura de Berga i que organitza la Universitat Politècnica de Catalunya amb el suport del Departament d’Ensenyament. El tema central és “L’Aigua a la Terra”, atès que el 2015 acaba el “Decenni Internacional per a l’Acció: L’aigua com a font de vida”.

Aquest fòrum s’adreça a 40 joves de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat amb expedients brillants, amb l’objectiu principal de premiar els millors estudiants de Catalunya, alhora que s’incentiva la ciència i la tecnologia entre els joves de secundària.

Del nostre centre participa una alumna de 4t d’ESO (Laura de Tovar) i un alumne de 1r de Batxillerat (Jan Calpe).

Es presenten ponències a càrrec de científics rellevants experts en el tema i es fan sessions de debat entre els joves (per grups) i moderades per joves investigadors.

Del 30 de juny al 3 de juliol de 2016 l’alumna Adriana Ibarra de 1r de Batxillerat participa en la segona edició d’aquest programa, el objectiu del qual és la incentivació de la ciència i la tecnologia entre els joves. Enguany el tema central és “L’Energia: transició cap al futur”. Hi ha diferents presentacions de ponències a càrrec de científics rellevants experts en el tema i sessions de debat entre els joves (per grups) i moderades per joves investigadors.