Serveis digitals

digital

Usos digitals al centre

Equipaments i connexió

L’institut Berenguer d’Entença disposa de dues aules d’informàtica, tres carros d’ordinadors portàtils i un sistema de projecció a totes les aules. A més, moltes aules estan dotades també amb pissarra digital interactiva.

El servei d’internet es distribueix gràcies a una xarxa mixta Wi-Fi i cable mitjançant una connexió de fibra òptica.

Usos digitals

Les activitats acadèmiques digitals del centre es desenvolupen majoritàriament mitjançant Moodle i Gsuite. Aquest últim servei és un dels recomanats pel Departament d’Ensenyament perquè permet, entre d’altres coses, més control sobre l’ús que fa el nostre alumnat. En aquest document es pot obtenir més informació sobre les recomanacions que fa el Departament d’Ensenyament sobre l’ús d’eines col·laboratives a l’aula.

Així mateix, Google ofereix algunes pautes per navegar de forma segura adreçades als nostres alumnes que podeu consultar al següent enllaç.

Seguiment de faltes i incidències

Per fer el seguiment de les faltes d’assistència, el centre utilitza actualment una plataforma anomenada Ense. Aquesta plataforma ens permet fer un seguiment detallat de les faltes d’assistència així com d’altres incidències.

Les famílies poden accedir a la plataforma per consultar faltes i incidències en qualsevol moment mitjançant un nom d’usuari i una contrasenya personal per a cada alumne. Aquest serà proporcionat a les famílies durant les primeres setmanes del curs. L’accés es pot fer via web o mitjançant una aplicació disponible per a Android i IOS. Les instruccions concretes seran facilitades junt a les dades d’accés. Si necessiteu més informació, en aquest enllaç es pot consultar el manual de la plataforma.

Així mateix, en el cas que les famílies hagin proporcionat un correu electrònic o hagin instal·lat l’aplicació, la plataforma envia notificacions periòdiques amb resums de faltes i incidències.