David Fernández guanya el concurs de cartells de la Festa Major de les Borges Blanques

El treball de l’estudiant de batxillerat d’Alcarràs David Fernández ha estat seleccionat com a guanyador del concurs de cartells de la Festa Major de les Borges Blanques.

El cartell mostra una balconada negra amb dues jardineres plenes de flors de colors. Així mateix, la creació també fa referència als porxos de la plaça 1 d’octubre, un dels espais emblemàtics del municipi de les Borges Blanques.

El guardonat rebrà un premi de 200 euros i el cartell s’exposarà arreu de la ciutat i voltants els dies previs a la Festa.

El treball de recerca d’Ariadna Hinchado, premiat ara per la UdL

El treball, que ja havia estat premiat amb el “Manel Camps”, organitzat per l’Ajuntament d’Alcarràs, rep ara el premi de la UdL a treballs de recerca, concretament en l’àrea d’Humanitats. El seu treball, amb el títol Eres lo que lees. Los jóvenes y la lectura en Alcarràs, se centra en el foment del gust per llegir des de diferents àmbits: institucions públiques de caràcter nacional, centres educatius, institucions municipals (Alcarràs) i biblioteques.

App de mes

QuizUp és un joc online  en format concurs de preguntes i respostes. Ofereix una àmplia varietat de temes de l’aprenentatge formal i els usuaris poden jugar entre ells emprant diferents idiomes.

Podeu consultar més informació en l’arxiu adjunt.

Calendari de sortides fi de curs

Port Aventura 4t ESO i 1r Btx

dijous 21 de juny:

sortida 08.30 h – arribada aprox 20.30 h

Costa Caribe Aquatic Park 1r ESO

sortida 08.30 h -arribada aprox 19.30h

Alquezar 2n ESO

sortida 08.30h – arribada aprox 19.30h

Port Aventura 3r ESO

sortida 08.30h – arribada aprox 20,30h

Plans d’empresa a Emprenedoria

Des d’Emprenedoria, assignatura optativa de 4t d’ESO, els alumnes hem estat treballant durant el 3r trimestre en l’elaboració d’un Pla d’Empresa; el Pla d’Empresa consisteix en explicar el procés de creació d’una idea de negoci i/o productes. Ens hem dividit en 9 equips de treball i com a producte final hem fet una petita presentació, cada equip a la resta de companys. Aquí us deixem els nostres Plans d’Empresa.

The Fonix

Les alumnes GAL.LA GAVILAN i LAIA SANJUAN de 1r ESO han quedat classificades en 11ª posició d’un total de 100 centres participants en el concurs d’anglès interescolar de Catalunya The Fonix.
Congratulations!
En el següent enllaç, veureu les nostres alumnes parlant sobre Healthy Life:

App del mes

PADLET és un espai col·laboratiu al núvol que permet presentar recursos i mostrar idees de forma visual. Permet realitzar un tauler online ,posteriormet exportable, en el qual es pot introduir recursos multimèdia (vídeos, àudios, fotos, enllaços i documents) en forma de notes adhesives, com si fossin post-its.

Podeu consultar més informació en Arxiu adjunt.

El treball de recerca d’Ariadna Hinchado, guardonat amb el premi “Manel Camps” de l’Ajuntament d’Alcarràs

Divendres, 25 de maig de 2018, es va lliurar el segon premi de treball recerca “Manel Camps”, organitzat per l’Ajuntament d’Alcarràs. La guardonada va ser l’Ariadna Hinchado, alumna de segon de Batxillerat de l’Institut d’Alcarràs. El seu treball, amb el títol Eres lo que lees. Los jóvenes y la lectura en Alcarràs, se centra en el foment del gust per llegir des de diferents àmbits: institucions públiques de caràcter nacional, centres educatius, institucions municipals (Alcarràs) i biblioteques.

En la part dedicada als centres educatius, va considerar tant la perspectiva del professorat de diferents centres de Catalunya com la de l’alumnat del nostre institut. Quant a aquesta última, la valoració del projecte ILEC va ser, en termes generals, positiva.

Per tant, ens sentim encoratjats per continuar treballant en aquest línia i felicitem la nostra alumna premiada.

Xerrada d’Antisida Lleida a 3r ESO

Dues voluntàries de l’associació Antisida Lleida han impartit un taller de 2 hores als grups de 3r d’ESO. El taller té com a objectiu a promoció de conductes saludables que ajudin als/les joves a conèixer i treballar habilitats socials.

Enfocaments innovadors als departaments didàctics de l’institut.

Els diferents departaments didàctics de l’institut han participat en la jornada intercentres organitzada pel LIC (Llengua i Cohesió Social) del Departament d’Ensenyament. El professorat ha compartit amb professionals d’altres centres educatius les experiències que es porten a terme al centre per oferir a l’alumnat un acostament més competencial a les matèries.

Vuitena edició del Taller de les Professions a Alcarràs

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO, han participat avui en la 8ª edició del “Taller de les Professions”, una jornada organitzada per l’Institut i l’Ajuntament amb l’objectiu d’ ensenyar a tot l’alumnat de què poden treballar a Alcarràs quan acabin d’estudiar, donar a conèixer les diferents professions i possibilitats laborals de la vila, i per tant, quins estudis i/o experiències els hi manquen per arribar-hi. La jornada ha estat un èxit gràcies a la col·laboració i participació del teixit empresarial de la Vila, els quals han acollit diferents grups d’alumnes per tal d’explicar-los-hi quin tipus d’activitats professionals porten a terme, així com quines especialitats laborals es demanden.

Àlbum amb fotografies de la visita.

Xerrada exalumnes

Una vintena d’exalumnes del centre, que cursen actualment graus universitaris, cicles formatius mitjans i superiors i també PFIs, han vingut avui a fer una xerrada sobre les seves experiències com a estudiants a l’alumnat de batxillerat i 4t d’ESO.

Ha estat una experiència profitosa i enriquidora. I des d’aquí volem donar les gràcies als participants per la seva col·laboració.

Mercatec

Alumnat de l’ESO ha participat en Mercatec per presentar els seus projectes tecnològics.