Explicar Bòsnia als alumnes de 4t

El passat dia 6 de març, un membre de l’associació Trenkalòs va fer una xerrada als alumnes de 4t d’ESO sobre “Guerra, refugiats, i què podem fer nosaltres?“.

Durant la xerrada es repassaran alguns apunts històric de la història de Bòsnia, del conflicte dels anys 90 i, a través de les vivències de persones concretes, s’explica que es pot fer per intentar evitar els conflictes o com ajudar quan aquests ja existeixen.

Es parla de relació entre la violència en els camps de futbol i la guerra, de mines antipersones, de combois, de material divulgatiu que permet subvencionar aquests combois, de generacions perdudes, de la vida en els camps de refugiats i, sobretot, dels supervivents que han aprofitat la segona oportunitat que els hi ha donat la vida.

La xerrada comença amb el videoclip d’Ana.

Dues històries increïbles provocades per aquesta guerra i que mostra imatges del setge a Sarajevo.

Trenkalòs treballa en dos àmbits d’actuació relacionats:

Per una banda en l’àmbit internacional: gestió de projectes de cooperació internacional conjuntament amb entitats locals, sent el focus d’actuació Bòsnia i Hercegovina, on s’hi treballa en matèria de formació i de resolució de conflictes amb les víctimes de la guerra.

Per l’altra, la sensibilització: Trenkalòs igualment realitza diverses activitats de formació i sensibilització a Catalunya; centrades en la conscienciació i la introducció, especialment dels joves, vers una cultura de la Pau i els drets humans, individuals i col.lectius.