Aprenentatge entre iguals

Una de les formes d’organitzar l’aprenentatge que més ens agrada a l’Institut-Escola Les Vinyes és l’aprenentage entre iguals. És a dir, alumnes que aprenen entre alumnes i docents que aprenen entre docents. Perquè tothom té coses a aprendre dels companys i coses a ensenyar :).

Els equips docents són la font principal d’aquest aprenentatge entre iguals al nostre centre. Aquest curs, però, hem anat un xic més enllà i aquest aprenentatge compartit l’hem ampliat a amics i professionals d’altres centres i per això hem fet un seguit d’intercanvis i visites amb altres centres educatius. Hem visitat l’escola Sadako de Barcelona, l’escola La Sínia de Molins de Rei i l’escola Els Encants de Barcelona. Ells també ens han retornat la visita i ha estat una gran experiència per als nostres equips de professors i mestres. També hem acollit en residència dues professores de l’Institut Cotes Baixes d’Alcoi durant els projectes transversals de 1r i 3r d’ESO.

portesobertes
El menjador del centre ple de profesionals que ens visiten

Finalment, també hem rebut la visita de molts companys i companyes docents que han assistit a la Jornada de portes obertes per a professionals que vam fer el dissabte 9 d’abril. Moltes gràcies a tots per venir a conversar sobre el nostre projecte i a aprendre entre iguals!

De tots aquests intercanvis, n’hem tret reflexions i idees, observacions i comentaris. Un diàleg permanent que ens ajuda a créixer i millorar. Seguirem compartint i aprenent, alumnat i professorat de Les Vinyes!

1. Albert Oriol Montoliu

Va ser un plaer compartir amb vosaltres el dissabte al matí i poder veure que projectes com el vostre són una realitat.

Des de la nostra escola estem duent a terme un procés semblant i em preguntava si seria possible compartir una jornada a les aules amb vosaltres.

Moltes gràcies per tot.