Lliga de debat de la Xarxa Vives

Ahir i avui una representació dels nois i noies de 4t d’ESO han participat a la fase eliminatòria de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat a la Universitat Autònoma de Barcelona, organitzada per la Xarxa Vives.

El tema a debat per a tots els equips era: Els animals tenen drets? En el primer debat ahir dilluns, el nostre equip es va enfrontar amb el Col·legi Vedruna Vall de Terrassa i va haver de posicionar-se en contra, mentre que en el debat d’avui dimarts contra l’Institut Jaume Mimó de Cerdanyola s’ha hagut posicionar a favor.

Tot i que en els veredictes dels jurats d’ambdós debats les puntuacions han anat molt ajustades, finalment l’equip de Les Vinyes no ha aconseguit classificar-se, però ha fet un magnífic paper. La seva simple participació i la manera en que han treballat en equip és un èxit per si sol. Felicitats!

El més interessant, però, és com hem arribat fins aquí. Doncs tot va començar el curs passat quan dues alumnes que aleshores feien 3r van suggerir de treballar l’oratòria i de participar en aquesta lliga. Arran d’això, el primer trimestre d’enguany es va dur a terme a 4t d’ESO un Projecte d’àmbits que sota el nom Parlem-ne! pretenia millorar l’oratòria i promoure els debats com a eina democràtica. Quan es va fer la proposta de participar a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, s’hi van apuntar molts més alumnes dels 5 que la normativa permetia. Per això, després d’un taller de la Xarxa Vives per preparar-los per a la dinàmica específica d’aquest tipus de debats, es va haver de fer una lliga interna en què es van decidir els titulars i els suplents. I el millor de tot és que tots junts han fet pinya i han temps fora d’horari i caps de setmana per preparar les seves magnífiques i documentadíssimes actuacions.

Felicitats a tots i totes, i en especial a l’equipàs que ens ha representat a la fase eliminatòria: Marta B, Hanna F, Míriam L, Max R i Bernat T, Irina A, Paula B, Saba K, Helena M i Fanny R.