Identitat: Missió, visió i valors

LA MISSIÓ

Educar persones amb plenes competències a nivell intel·lectual i emocional, ben integrades en una  societat plural.

Acompanyar durant tot el procés per tal que esdevinguin ciutadans compromesos i amb actitud crítica.

Ser una escola que potencia la participació de les famílies, arrelada al país i vinculada a l’entorn natural i social que l’envolta.

LA VISIÓ

Volem ser un centre:

• Que consolidi l’acció didàctica orientada a desenvolupar les competències bàsiques, en els seus diferents àmbits, amb l’objectiu que els infants siguin capaços d’assolir-les amb èxit en acabar l’etapa educativa.
  • Que atengui la diversitat del conjunt dels alumnes i de la comunitat educativa amb un èmfasi especial als alumnes amb necessitats específiques.
  • Que potenciï l’educació emocional i l’adquisició d’estratègies personals per desenvolupar hàbits de treball individual i col·lectiu, d’esforç, així com actituds d’iniciativa personal, sentit crític, responsabilitat i creativitat en l’aprenentatge.
  • Que ajudi a conèixer, valorar i aplicar els valors i les normes de convivència que el portaran a ser un ciutadà que respecti els drets humans i accepti el pluralisme propi d’una societat democràtica.
  • Que promogui la importància de l’activitat física, la higiene i la salut per afavorir el desenvolupament personal i social de l’alumnat.
  • Que impulsi l’aprenentatge de la llengua anglesa per tal que esdevingui  una eina i una oportunitat per al seu desenvolupament futur.
  • Que formi alumnes  competents en l’ús de les noves tecnologies, adaptant-nos als nous reptes que exigeix una societat plural i canviant.
  • Que convidi al diàleg, potenciant  la relació i la participació de les famílies a l’escola com a agents actius del procés educatiu dels seus fills i filles.
  • Que mantingui la vinculació amb l’entorn proper, tant natural com social, fent que aquest formi part i quedi reflectit en les accions quotidianes al centre i fora d’aquest; que potenciï  accions  de conscienciació i cura pel medi, a efectes d’aconseguir una millor sostenibilitat; i que fomenti activitats de col·laboració, participació i treball en xarxa amb els diferents agents educatius del municipi.
  • Que fomenti la formació permanent dels mestres i la innovació educativa com a eix vertebrador per a l’adequació, la millora i el perfeccionament de la nostra tasca.

ELS VALORS

• Escola catalana, arrelada al territori i oberta a l’entorn, que promou la pertinença, el coneixement i l’estimació de la pròpia cultura.
  • Escola respectuosa amb la pluralitat d’identitats, creences i opinions, i amb la necessitat d’evitar qualsevol tipus de discriminació.
  • Escola inclusiva, amb la voluntat d’aconseguir una educació de qualitat per a tothom, independentment de les condicions personals i socials; amatent a les necessitats específiques de l’alumnat tot potenciant les seves habilitats i capacitats.
  • Escola acollidora, que promou una relació propera entre les persones, propiciant els vincles amb les famílies per generar proximitat i millorar així els resultats educatius dels seus fills i filles.
  • Escola responsable, que fomenta els valors de l’esforç, la responsabilitat, el compromís, el treball ben fet, la capacitat de superació, l’esperit crític, l’avaluació i la millora.
  • Escola sostenible, respectuosa amb l’entorn més proper, la natura i el medi ambient.
  • Escola amb projecció de futur, que fa propostes educatives adreçades als nous reptes i a les noves tecnologies.