Pau Boada

Pintures i murals de Pau Boada

Amb aquesta pàgina pretenem fer memòria a la nostra web d’en Pau Boada, un artista vilafranquí que dóna nom a la nostra escola. Agraïm la informació trobada especialment a la pàgina de la Biblioteca Torres i Bages.

pauboada_dibuixIl·lustració: Joan Esteve i Albet

Pau Boada va néixer l’any 1910 a Vilafranca del Penedès. El coneixien com el noi de Ca la Giralta. La seva família tenia una pastisseria on va començar a treballar però amb el temps va decidir dedicar la seva vida a la pintura.

L’any 1928, amb divuit anys, va participar a la Primera Exposició Col·lectiva de Pintors Locals del Centre Agrícola, donant ja mostra del seu talent artístic.

Després del trencament que va suposar la guerra civil,  va deixar l’ofici familiar i, va passar a formar part de la plantilla de l’Estació Enològica de Vilafranca on va treballar fins a l’any 1950, moment en què decideix dedicar-se plenament a la pintura. L’any 1951 var participar a Madrid com a convidat a la “Primera Bienal Hispanoamericana de Arte”.

El 1956 va exposar a les Galeries Laietanes de Barcelona i va rebre l’encàrrec de l’Ajuntament de Vilafranca per a fer la decoració de la sala Sant Ramon de Penyafort, que actualment es coneix com sala Pau Boada.

De la mateixa època és també el Mural del Vi, que forma part del Museu del Vi, Viniseum. Cal destacar també el  vitrall central de la basílica de Santa María. També va fer col·laboracions com a il·lustrador a la premsa local participat a revistes com Acció i Tothom. Va morir l’any 1975.

L’any 1979, es va inaugurar la nostra escola, que porta el seu nom, com a reconeixement i homenatge.

També hem trobat a la web i us compartim aquesta presentació amb obres de Pau Boada:

d5rj364_79ckkqffcc_b

Si en volem saber més….

Maria Rosa Ferrer ens parla d’en Pau Boada en aquest article:

Pau Boada un pintor de Vilafranca del Penedès

Fonts d’informació: