SORTIDA A LA RIERA DE MUNTANYOLA!!

Una sortida plena d’anècdotes i descobriments.

El passat divendres 6 d’octubre, els alumnes de cicle superior vam anar a la Riera de Muntanyola. Les mestres que ens van acompanyar van ser la Mar i l’Irma.

El recorregut el vam fer a peu, vam sortir de l’escola direcció l’Ajuntament i allà vam agafar un corriol (un caminet estret) que ens va portar a un camí de carro. Quan baixàvem pel corriol vam trobar algun bolets: rovellons, fredelucs, pinenques i bolets de bou. A mig camí ens vam fer una fotografia “al bosc encantat”, allà al Pau se li va quedar la bamba al fang i al cap de poc la Mariona es va quedar sense una sola de la seva bamba. Per sort, vam solucionar aquests petits problemes.

Després de caminar uns 5 km, vam arribar a la Riera de Muntanyola i el nostre objectiu va ser analitzar l’aigua i el seu entorn. Per fer aquest anàlisis havíem de buscar petjades d’animals vertebrats, observar els arbres i les plantes, buscar animals a l’aigua (macroinvertebrats i amfibis), calcular la velocitat de l’aigua amb un tap de suro, comprovar els nivells de PH, de nitrats i d’oxigen dissolt de l’aigua… I posar tota aquesta informació a una fitxa de camp que teníem cada grup. Per fer aquesta activitat vam aprendre que s’ha de fer silenci per trobar diferents animals.

Finalment vam dinar i vam tornar caminant a l’escola, just a temps, un minut abans que sonés la música.

Ens va agradar molt la sortida!

Alumnes de cicle superior

Aquí podeu veure algunes imatges de la sortida.

1. Dídac Cortés

Estic molt content d’anar a Cicle Superior. Una de las coses que més m’ha agradat d’aquest curs ha estat anar a la Riera de Muntanyola!!!

2. Sira Puntí

Aquest any ha sigut el meu primer any que faig la sortida Projecte Rius i he après molt sobre el riu .
    M’ha agradat molt fer la sortida de Projecte Rius!!!
    Sobretot anar-hi caminant (anar i tornar).

3. Alana

Jo també estic molt contenta de la feina feta i d’estar amb tots els meus companys i l’Irma.
    Felicitats a tots per com heu treballat i espero que vosaltres també ho estigeu de si mateixos.

4. Ariadna

M’ha agradat molt fer Projecte Rius, i m’ha agradat fer aquesta experiència amb els alumnes de 5é, que ha sigut el primer cop de fer aquest projecte.

He aprés moltes coses sobre els rius, aquest cop hem anat a peu, i la seguent sortída amb bicicleta!!!