AFA > Presentació

Presentació
L’AFA és l’Associació de Famílies d’Alumnes de l’escola La Sèquia. Es tracta d’una associació sense ànim de lucre que té com a objectiu principal participar, contribuir i ajudar en el bon funcionament del centre i la millora de la vida escolar. Per aconseguir-ho:

• Col.labora amb l’equip directiu i docent en el bon funcionament de l’escola.
  • Participa en el Consell Escolar del centre.
  • Ofereix i gestiona els següents serveis:
    • Matiner.
    • Menjador.
    • Activitats extraescolars.
    • Casal intensiu (tardes de jornada intensiva escolar).
    • Casals d’estiu oberts a la ciutat.
    • Compra i distribució dels llibres requerits per l’escola en cada curs.
  • Organitza esdeveniments i actes per afavorir la relació entre les famílies, i també amb l’escola.
  • Promou activitats per col.laborar amb projectes solidaris.
  • Representa l’escola a la FAPAC.
  • Gestiona les assegurances de les famílies sòcies de l’AFA:
    • FAPAC: responsabilitat civil i activitats fora horari lectiu.
    • Extraescolars que participen en les lligues promogudes pel Consell Esportiu del Bages.
  • Gestiona de manera clara i transparent els ingressos i les despeses de l’associació.

L’AFA és possible gràcies a l’esforç i dedicació de les famílies. La vostra col.laboració serà molt benvinguda, i podeu fer-ho:

• Participant en les reunions obertes a totes les famílies de l’AFA (de periodicitat mensual).
  • Integrant-vos (en el grau que les vostres possibilitats ho permetin) en alguna comissió de treball.
  • Aportant idees i propostes a junta.afalasequia@gmail.com.

Segueix-nos al nostre canal de Telegram obert a tothom: t.me/AFA_LaSequia
Assemblea General
L’Assemblea General de l’AFA és el màxim òrgan de decisió de l’associació. Anualment celebra l’assemblea general ordinària entre els mesos d’octubre i novembre, per:

• Presentar el projecte i les novetats del curs vigent.
  • Informar sobre les quotes i l’estat de comptes de l’associació.
  • Explicar les activitats que organitza l’AFA.
  • Renovar i/o aprovar els càrrecs de president/a, secretari/ària i tresorer/a, si correspon.

A més, es poden convocar assemblees extraordinàries per assumptes rellevants que així ho requereixin.

La Junta
És l’òrgan que dirigeix, administra i representa a l’AFA. Es reuneix obertament, un cop al mes, a la biblioteca de l’escola (o online), amb tots els pares i mares de l’associació que vulguin assistir-hi. Està formada pel/per la president/a, secretari/ària, tresorer/a i els/les vocals que representen les diferents comissions de treball.
Quota
La quota anual de l’AFA per al curs 2023/24 és de 30 euros per família. Aquest pagament permet a l’associació seguir funcionant com a AFA, en benefici dels alumnes i de la pròpia escola.
El pagament d’aquesta quota és requisit imprescindible per:

• Inscriure’s en les activitats extraescolars gestionades per la pròpia AFA.
  • Participar en la compra col.lectiva dels llibres requerits per l’escola en cada curs.
  • Fer ús del servei matiner.
  • Gaudir de monitoratge gratuït en determinades reunions col.lectives de pares amb el professorat.
  • Gaudir de preus més econòmics en els casals d’estiu o festes i esdeveniments organitzats per l’AFA.

El pagament pot fer-se segons qualsevol de les opcions indicades en la secció de pagaments.

Entre tots ho farem tot!
Com sempre, recordar-te que tots som AFA, i estarem encantats de comptar amb la vostra presència i aportacions en les reunions mensuals. I si no et va bé venir però t’agradaria col.laborar, posa’t en contacte amb nosaltres al correu junta.afalasequia@gmail.com i entre tots ho farem tot!
Consulta aquí l’avís legal de l’espai web de l’AFA