Trets d’identitat

L’Escola la Popa està situada al municipi de Castellcir a la comarca del Moianès. És una escola rural de set unitats, actualment atén a 86 infants de 3 a 12 anys i té una plantilla de 10.5 docents. Els infants estan agrupats en aules multinivells a on conviuen alumnes de diferents edats i diferents capacitats.

Els trets d’identitat de la nostra escola són:

* L’escola la Popa és una escola pública, petita i de poble,  amb una identitat pròpia. Està situada en un entorn rural molt ric i ple de recursos, a on els infants  aprenen a conèixer i respectar l’entorn a on viuen, descobrint i gaudint del seu patrimoni natural i social.

* Una escola catalana on el català és la llengua vehicular, d’inclusió i de cohesió social, tenint en  compte i mostrant respecte per la parla pròpia de cada un dels infants.

*Compromesa amb el nostre poble, a on es treballa per ser un agent cohesionador i divulgador de la nostra cultura, festes i tradicions, tot respectant les altres realitats culturals amb les que convivim.

*Oberta a la nostra comunitat, a on tothom és molt ben benvingut per aportar el seu granet de sorra i enriquir els sabers  dels nostres infants.

* Una escola per a tothom, siguin quines siguin les seves capacitats i habilitats. Una escola inclusiva, acollidora, coeducativa.

* Democràtica on els infants de diferents edats i capacitats comparteixen aules, sabers i diferents punts de vista; on es potencia la cohesió, la cooperació i el pensament crític a través de l’aprenentatge entre iguals.

* Una escola que vetlla pel ben estar emocional dels infants, perquè aprenguin a reconèixer les seves emocions i siguin capaços de fer-ne una gestió positiva.

* Una escola que potencia el desig de conèixer, facilitant contextos on la curiositat, l’experimentació i l’observació tenen un paper molt important.

* La robòtica, la tecnologia, els ordinadors i els entorns virtuals son eines d’aprenentatge. Que ens ajuden a entendre la societat a on vivim.

* Una escola a on s’utilitza la llengua com una eina funcional d’aprenentatge en totes les àrees, apostant per una metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) per potenciar l’aprenentatge de l’anglès.

* Una escola amb una cultura emprenedora, on els infants aprenen a crear i a gestionar projectes.