Educació Infantil

P3 i P4

Ajudar a fer les feinetes de casa. Parar taula, desparar taula, recollir joguines,…

Jocs de taula, puzzles 

Escoltar i cantar cançons de la carpeta que hi ha al drive (carpeta de les fotografies)

Fer flors per decorar l’escola al tornar, amb diferents materials: pintar, dibuixar, collages, reciclat…cadascú com més li motivi

P4 i P5 a més per treballar lectoescriptura fer llistes amb els ingredient dels  menjars que estan fent a casa…copiar el menú del dia ….

Explicar contes

Per més recursos podeu mirar la pàgina http://www.edu365.cat/infantil/

P5

Proposta 1 : Fer recepta de cuina amb ametlles si és possible ( si no en teniu, qualsevol altre plat que vulgueu) ja que és l’arbre que estem treballant. Cal escriure ingredients utilitzats en un full i fer el dibuix de la recepta (podeu fer fotos o vídeo si voleu i els mirarem a la tornada!)

Proposta 2: Personatge inventat.

Fer collage amb revistes, cartrons de cereals, de pasta de dents o similar … Inventar un personatge i posar-li un nom per poder presentar-li a la nostra mascota Rosita.

Proposta 3: Inventem un conte?

Podeu inventar contes i personatges, després a classe els explicarem!! (podria ser amb la temàtica de la primavera…), podeu fer dibuix del conte I sobretot un títol ben original!

Proposta 4: Fem mates amb pasta!

Pintem diferents tipus de pasta de diferents colors( 5 o 6 aprox.) I un cop seques fem seriacions (exemple: macarrons verds, llaç groc, espagueti vermell, galet marró, espiral blau…)

Proposta 5: Juguem a botiguers!

Amb aquesta mateixa pasta ,podem fer botigues i jugar a comprar i vendre amb quantitats de 0 al 10-20 aprox…(exemple: si et compro 3 macarrons I 6 espirals.. Quan m’emporto en total?)

Proposta 6: Aquesta setmana el que més m’ha agradat és….

Cada infant haurà de dibuixar alguna proposta que hagi fet durant la setmana i li hagi agradat molt (treball manual, jugar algun joc amb la família, conte, recepta de cuina, alguna de les recomanacions que hem donat …) I posar paraules al dibuix. Ex: si dibuixa al pare fent un pastís amb ell, que escrigui paraules al costat del dibuix I fins I tot alguna frase curta (pare, pastís, cuina, forn, plat, davantal…)

En cas que la situació s’allargui més, P5 proposa:

Proposta 1: Treballar la consciència fonològica: les lletres i els sons.

A partir d’aquests documents teniu algunes idees per fer jocs amb paraules. 

https://www.pinterest.com/pin/383509724508381297/

https://pin.it/17az8vZ

https://pin.it/QmsLMxH

També a la web de l’edu365 trobareu jocs interactius   http://www.edu365.cat/infantil/

Proposta 2: escriptura.

Fer jocs d’escriptura en què ells puguin participar o crear. Jocs com el penjat o sopes de lletres de les consonants i vocals que hem estat  treballant a l’aula.

També els pares podeu escriure paraules amb la lletra B, per exemple, i ells les han de llegir i fer el dibuix del que hi posa o al revés, dibuix dels pares i que ells posin el nom (podeu fer-ho amb lletra de pal per començar i després amb lletra lligada si ja la saben llegir). Una altra activitat és donar una per una les lletres que hem treballat i que ells escriguin en un full les paraules que coneixen amb aquella lletra i facin els dibuixos.

Proposta 3: Jocs matemàtics. Jugar a fer grups de diferents quantitats amb fruits secs o materials de la vida quotidiana i fer sumes i restes a partir de problemes senzills inventats per les famílies o els infants. Repartir, afegir, treure..

Proposta 4: Plàstica primaveral. Que triïn alguna temàtica primaveral i la plasmin plàsticament (floreixen les flors, el bon temps, insectes, els prats verds, nens jugant a l’aire lliure…) i que expliquin el que han dibuixat i li posin un títol original. Això pot servir per decorar l’escola quan tornem.

Proposta 5: storytelling in english. Hi ha uns dibuixos al youtube sobre un personatge que es diu Tofu.Poden mirar-ne i un i les famílies anar explicant el que passa a la història o si no els mateixos nens poden explicar-ho amb les imatges. Les famílies poden fer preguntes de comprensió. La majoria d’històries tracten sobre valors: https://www.youtube.com/user/kidshut

INFANTIL PSICOMOTRICITAT

Si teniu jardí, pati o terrassa podeu fer activitats on treballeu les habilitats motrius bàsiques: desplaçaments, salts, girs i llançaments, fent petits circuits, jocs de punteria… Si no teniu aquesta sort que és el més probable podeu treballar jocs d’expressió corporal que es allò que estaven treballant ara mateix, fent algunes d’aquestes activitats:

– jocs d’imitació 

Amb la família imitar un animal, situació, ofici o sentiment i la resta ha d’esbrinar de que es tracta. 

Amb la família un es col·loca en una postura i els altres han de fer el mateix

Per parelles un expressa un sentiment i l’altre ha de representar el sentiment oposat.

– petites representacions amb disfresses. 

– petites coreografies inventades amb la família o que podeu trobar al youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=G923_rJIPHg

https://www.youtube.com/watch?v=fduWu-3lOgw

altres propostes

Jocs: https://www.youtube.com/watch?v=dQkTvSuH_d0

Exemple de circuit: https://www.youtube.com/watch?v=cV1jhIU5slI 

Rutina família:  https://www.youtube.com/watch?v=mpNY2c-AFNI 

Ioga: https://www.youtube.com/watch?v=MI1S5rM0ou0

https://www.youtube.com/watch?v=nNbRQX8yJWs

Relaxació: https://www.youtube.com/watch?v=2RaUhbr7Jms