TRETS D’IDENTITAT
- Escola pública.
- Pluralista, inclusiva i coeducativa: no exclou ningú a causa de la seva procedència, religió, ideologia, gènere… des de la tolerància i el respecte als altres.
- Escola democràtica, és a dir, ha de transmetre als nois i noies els valors bàsics d’una societat democràtica i convidar-los a participar en el coneixement i la millora d’aquesta societat.
- La llengua de l’escola és el català i per tant la utilitzem com a primera llengua tot reforçant el seu domini mitjançant processos d’immersió.
- Creiem que l’escola no només és un lloc d’ instrucció, sinó que l’educació integral ha de vetllar pel desenvolupament i la formació d´uns valors humans com són: l’ actitud de diàleg, el respecte envers els altres, el treball en equip, la potenciació de les capacitats individuals i coneixement de si mateix, la sensibilitat, l’ expressió personal, la creativitat, l’empatia, la tolerància…
PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU
- Afavorir el procés de desenvolupament harmònic de la personalitat de l’alumne, tant en l’aspecte individual com en el col·lectiu.
- Respectar els drets i les llibertats i desenvolupant actituds democràtiques, solidàries, de tolerància, cooperació i respecte.
- Fomentar el coneixement del país amb les seves característiques culturals, geogràfiques, històriques i lingüístiques.
- Afavorir valors referits a la conservació del medi i la pau, promovent el coneixement d’altres pobles i comunitats.
- Establir les bases per l’aprenentatge responsable, autònom i continu.
- Estimular el desenvolupament de l’ús dels diferents llenguatges: plàstic, matemàtic, lingüístic, musical…
- Potenciar la participació de les famílies en el context general de l’escola.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS
Els objectius prioritaris de l’escola són: l’èxit escolar i l’excel·lència educativa, mitjançant el desenvolupament màxim de les capacitats de tots i cadascun dels alumnes com a principi fonamentador de l’equitat i garantia, alhora, de la cohesió social, seguint el principi de l’escola inclusiva i d’acord amb les característiques del centre.
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA
- Facilitar que l’infant sigui el protagonista del seu procés d’aprenentatge.
- Fomentar la curiositat, l’esforç, el treball individual i col·lectiu.
- Estimular el plaer de llegir, dins i fora de l’escola.
- Conèixer, descobrir i aprendre de forma vivencial i manipulativa, a través de l’observació i l’experimentació.
- Potenciar l’ús de les TAC, integrades en el treball de les activitats de l’aula
- Aprenentatge de l’anglès des de P4, potenciant l’expressió oral a partir de tercer.
- Aprofitament de les sortides i activitats com a complement o motivació dels diferents aprenentatges.
- Participar en festes i esdeveniments del barri, afavorint el coneixement de les tradicions i la cultura catalana.
- Compartir un projecte educatiu comú amb altres escoles de la ciutat.
PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE
- Participació en Escoles +sostenibles Agena21:
- Projecte Pla Impuls de la Lectura
- Pla de Biblioteques
- Coordinadora Primària/Secundària
- Projecte Èxit
- Padrins de lectura.
- Projecte de Reutilització de llibres
- Participació en el projecte “Talk to me”
ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ
- Projecte de suport a l’atenció de les diversitats als centres
- Escola de pràctiques.
- Xarxes pel canvi.