Plickers a classe de Mates i Català

Avui els nens i nenes de cinquè han començat a utilitzar Plickers a classe de matemàtiques. És una genial eina  gratuïta per a Android i iPhone / iPad que permet realitzar tests i preguntes als estudiants per part del mestre d’una manera molt senzilla , dinàmica i atractiva i obtenir en temps real les respostes, veient qui ha contestat bé i qui no , el que incentiva la sana “competència” i converteix l’aprenentatge en un joc.
És molt semblant al Kahoot, però amb el Plickers no fa falta que els alumnes tinguin tauleta o portàtil. Simplement amb la seva tarjeta ja poden respondre les preguntes.

Per respondre a aquestes preguntes plantejades, els estudiants han de fer servir una targeta (que no és més que un paper) associada a cada un que conté un codi especial generat pel propi programa. Segons la contestació que vulguin donar (A, B, C o D) han de girar-lo d’una manera o altra i cada un de forma diferent als altres.

A continuació, han d’aixecar la targeta amb el codi amb la resposta que creuen la correcta.

Tot el que ha de fer el professor és enfocar el seu mòbil o tablet amb l’aplicació Plickers instal·lada cap als alumnes. Uns pocs segons i el sistema de realitat augmentada reconeix automàticament el que cadascú ha decidit, transferint la informació en temps real a una gràfica que es pot veure a l’ordinador de l’aula connectat a un projector, per exemple, en què s’informa qui ho ha dit bé i qui no. Això motiva als assistents, ja que és com “un joc”.

Fotos de l’activitat