Història

L’Escola Carles Faust és una escola pública que depèn del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’escola es va construir el 1970 i comptava amb 12 aules.

Karl Faust
Carl Faust.JPG
Dades biogràfiques
Naixement 10 de setembre de 1874
Hadamar
Mort 24 d’abril de 1952 (77 anys)
Blanes
Activitat professional
Ocupació Botànic

Karl Faust (Hadamar, Alemanya, 10 de setembre de 1874Blanes, la Selva, 24 d’abril de 1952), a més d’un gran mecenes, va ser el creador del Jardí botànic Marimurtra de Blanes.

Tot i mostrar una inclinació cap a les ciències naturals, la família l’empeny cap a l’activitat empresarial que el duria a Barcelona on fundaria amb un soci l’empresa Faust y Kammann, SA, encara existent. Però la seva afició naturalista el va portar a comprar terrenys a Blanes a partir del 1918. En complir 50 anys, el 1924, deixà les seves tasques directives i es dedica plenament a la formació del jardí botànic.

Va iniciar l’organització del jardí assessorat per botànics europeus i catalans de primera línia: Josias Braun Blanquet, Hans Kräinz, Eric Sventenius, Pius Font i Quer, Carlos Pau, Josep Cuatrecasas, etc. També es preocupava d’ajudar nous científics que treballaran al seu jardí i laboratori, aquest va ser el cas per exemple de Ramon Margalef, que esdevingué una figura mundial en l’ecologia marina.

Faust va morir el 24 d’abril de 1952 a la casa de Marimurtra de Blanes i està enterrat al cementiri d’aquesta vila. El dia 17 de febrer del 2007 es va inaugurar al passeig de Mar de Blanes una estàtua de Carl Faust, obra d’Andrés Ginestet.