Història

L’escola Joaquim Ruyra va ser la primera escola pública fundada a Blanes l’any 1925. Inicialment estava formada per un edifici de forma rectangular de planta baixa, on ara està situat el menjador. L’arquitecte fou el sr. Folguera i les obres les va fer el sr. Narcís Gallart. Veient que l’escola quedava petita, es van aixecar dues plantes més a l’edifici quadrat i una planta més a l’edifici de forma rectangular. A la tercera fase, es va construir un tercer edifici on actualment es troben dues classes més d’educació infantil.

Les aules eren més petites que ara i hi havien més alumnes. Però no hi havien aules individuals, eren col·lectives. No tenien cadires sinó uns bancs de fusta que, en aixecar-te també s’aixecava. Els nens anaven a una classe i les nenes a una altra. A l’hora del pati també estaven separats, meitat pels nens i meitat per les nenes. Els/les alumnes més grans havien d’anar a la platja per fer l’esbarjo.