L’escola

EL NOSTRE NOM

Joaquim Ruyra era un gran escriptor en llengua catalana que va néixer al 1858 i va viure a Blanes. És considerat com el principal exponent de la narrativa regionalista de principis del segle. També va fer diverses traduccions de les obres de Racine i de Molière. Va estudiar dret a Barcelona, on es va establir, i va col·laborar en diverses revistes. També fou membre des de 1924 de l’Institut d’Estudis Catalans. Va morir l’any 1939. En honor al seu treball, aquesta escola es va anomenar ESC Joaquim Ruyra.

L’escola també l’anomenem “La Vila” perquè abans que es construís, els alumnes anaven a unes aules al costat de l’ajuntament que s’anomenaven “La Vila”. És per això que es va quedar aquest nom.