Jornades de portes obertes – dies 3 i 4 d’abril de 2024

Jornades de portes obertes Escola Agrària de Manresa - 2024 -

Els dies 3 i 4 d’abril, l’Escola Agrària de Manresa obre les portes de la finca de can Poc Oli per a la visita del nou alumnat de cicles formatius.

INSCRIPCIONS a la jornada:

Els nostres cicles formatius es cursen en MODALITAT DUAL.

Plaça vacant a l’Escola Agrària de Manresa

La nostra escola necessita incorporar una persona a l’equip. És una plaça temporal, amb una durada màxima de 6 mesos. Recollida de currículums fins el 5 de febrer de 2024.
Estem buscant algú que pugui:

• Fer classes docents teòrico-pràctiques
  • Coordinar cursos de formació contínua
  • Coordinar projectes europeus
  • Altres tasques pròpies… Llegeix més»

L’Escola Agrària de Manresa signa un acord de col·laboració amb una escola danesa

Visita alumnes escola agrària danesa

L’escola danesa passa a Manresa dues setmanes visitant projectes relacionats amb l’agricultura ecològica
L’Escola Agrària de Manresa concreta aquest dijous la seva vinculació amb una escola homòloga de Dinamarca amb qui porta col·laborant més de quatre anys. Serà a través d’un acord formal on cada un… Llegeix més»

Jornades de portes obertes a l’Escola Agrària de Manresa – Curs 2023-24

Ja tenim a punt les dues jornades de portes obertes perquè tothom qui ho vulgui pugui conèixer de més a prop la formació reglada a l’Escola Agrària de Manresa.
Us ensenyarem la finca en producció ecològica can Poc Oli, entrarem als tallers, podrem fer una ullada… Llegeix més»

Preinscripcions als nostres cicles formatius – setembre 2022 – del 14 al 16

Del 14 al 16 de setembre hi hauran les preinscripcions als nostres cicles formatius per ocupar la resta de places que han quedat lliures

• CFGM Producció agroecològica CFPM AR20:

Cal presentar les sol·licituds de preinscripció mitjançant l’espai https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/fp-grau-mitja/inici/

• CFGS Paisatgisme i Medi Rural, perfil professional d’Agroecologia i… Llegeix més»

Publicació dels vídeos del Cicle de jornades tècniques “Insums controvertits en producció ecològica”

S’ha publicat al Ruralcalt els vídeos corresponents a al cicle de jornades tècniques “Insums controvertits en producció ecològica“, realitzades durant el mes de juny de 2022.

2 de juny
9.00-11.45 h
Thursday June 2nd
Alternatives al coure en producció ecològica*
Alternatives to copper in organic agriculture

7 de juny
9.15-11.00 h
Tuesday… Llegeix més»

L’Escola Agrària de Manresa acull un curs internacional

Les sessions han abordat alternatives a productes controvertits en producció ecològica

L’Escola Agrària de Manresa ha acollit un curs internacional sobre alternatives a productes controvertits en producció ecològica. Aquest curs forma part del projecte Organic Plus, que des del 2018 treballa per trobar alternatives a diferents… Llegeix més»

L’equip de l’Escola Agrària de Manresa participa a l’acte de commemoració del 50è aniversari de les Escoles Agràries de Catalunya

• Es va celebrar a l’Escola Agrària d’Alfarràs, amb la participació de la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà
  • La consellera va destacar que l’Escola Agrària de Manresa oferirà un nou cicle formatiu de grau superior en Paisatgisme i Medi Rural amb perfil professional… Llegeix més»

L’Escola Agrària de Manresa oferirà uns estudis únics a tot l’estat

Canal Taronja | 28/05/2022 | Torn de Tarda

Trobareu més informació del CFGS DUAL PAISATGISME I MEDI RURAL Perfil professional d’AGROECOLOGIA I ACCIÓ CLIMÀTICA a:

Curs internacional d’Inputs controvertits en producció ecològica – Juny 2022

Imatge Curs internacional d'Inputs controvertits en producció ecològica

Aquest curs forma part del projecte Organic Plus, dins el programa europeu Horizon 2020. Projecte que s’inicià el 2018 i finalitza la tardor d’enguany, tenint com a objectiu trobar alternatives a determinats inputs controvertits permesos en producció ecològica en tres grans àrees: Cultius, Ramaderia i Sòls. Hi han participat 25 socis de 12 països, coordinats per la Universitat de Coventry. L’Escola Agrària de Manresa, que enguany compleix 50 anys, ha tingut el plaer de format part d’aquest projecte i d’organitzar aquest curs.

A través de 7 sessions en línia i 2 matinals de visites, volem difondre els resultats més interessants aconseguits, no només amb el projecte

Organic Plus, sinó també amb un projecte H2020 anàleg anomenat Relacs que ha finalitzat aquesta primavera.

El curs comptarà amb una representació dels experts d’ambdós projectes, i serà en llengua anglesa i subtitulat en català.

Les persones interessades es poden inscriure gratuïtament al curs i també de manera parcial a jornades concretes, cada una de les quals correspondrà a un input controvertit diferent. Les dues jornades matinals de visites tenen un aforament limitat, per ordre d’inscripció, i també es podran seguir en línia, ja que se n’editarà uns vídeos resum, en català subtitulats a l’anglès.

Més informació: https://agora.xtec.cat/ecamanresa/european-projects/organic-plus/curs-inputs-controvertits-produccio-ecologica/

L’Escola Agrària de Manresa comparteix coneixements en agricultura ecològica amb l’alumnat de l’Oms i de Prat – 5/04/2022 – Canal Taronja

5 abril 2022

Alumnes del cicle formatiu de grau mitjà en producció agroecològica de l’Escola Agrària de Manesa han compartit el seu coneixement amb estudiants de cinquè de primària de l’escola… Llegeix més»