Vine a conèixer el nostre cicle de grau superior

Preinscriu-te

Aquest curs, l’Escola Agrària de Manresa traurà la primera promoció del nou Cicle Formatiu de Grau Superior de Paisatgisme i Medi Rural, “Perfil professional agroecologia i acció climàtica”, tot avançant en la seva proposta formativa reglada que fins ara quedava en l’àmbit del grau mitjà. L’aposta és poder dotar a la societat de persones que tinguin capacitat de gestió i incidència, no només en l’àmbit de la finca agrària, sinó també en les comunitats rurals, per fer-les més sòlides, més resilients, més sostenibles i més solidàries. Aquest centre fou pioner en l’ensenyament en producció ecològica i continua sent un motor de canvi per al sector gràcies, també, a les seves jornades tècniques i cursos per a professionals.

Per al sector de la producció agrària ecològica, no és una escola com una altra, perquè és aquí on es va poder trobar la primera formació especialitzada (fins i tot de fora de Catalunya), i continua sent aquí on els cursos no reglats porten periòdicament les experiències més innovadores i creen l’expertesa del país. A més, també va ser la primera a oferir el Grau Mig en Producció Agroecològica, que continua endavant en el centre, a més del grau superior.

Ernest Valls, professor de l’Escola Agrària de Manresa, explica que l’ensenyament que s’ofereix en el centre –tant en grau mitjà com en grau superior- s’orienta cap a una visió agroecològica i d’acció climàtica: “Produir, però tenint en compte la petjada ecològica en el procés productiu, incorporant una visió àmplia de l’entorn, valorant l’impacte en el territori i no només pel que fa a recursos ecològics, sinó també pel que fa a l’organització social, aconseguint la viabilitat econòmica”.

Joana Amador, professora, detalla més explícitament els objectius del nou cicle superior de l’Escola Agrària de Manresa: “Busquem que la gent torni o es quedi al territori i tingui elements per tirar endavant”. Per aquest motiu el programa inclou competències de dinamització rural i activitats complementàries que permetin dotar de valor afegit a una producció primària. “Part de l’alumnat que ens arriba a l’Escola té un perfil de neorural, que ja ha completat altres formacions i que vol anar a viure al medi rural. Són gent multidisciplinària que pot aportar una diversificació d’activitats que va més enllà del sector primari estricte. Per fer aquest repoblament necessiten tota mena de coneixements, fins i tot de gestió emocional i de grup que, de fet, són útils per a qualsevol persona, també per algú que es quedarà a la finca familiar”.

L’Escola ofereix formació dual perquè l’alumnat pugui fer el màxim d’hores possible en el marc d’una empresa agrària. Per a aquelles persones a qui aquesta proposta no els encaixa, l’Escola tramita les pràctiques convencionals en empreses del sector. A més, en els darrers anys, el centre ha donat especial atenció a la mobilitat internacional, facilitant la sortida a l’estranger d’aquell alumnat que vol conèixer com es realitzen les feines agràries en altres països. Dinamarca, Itàlia i fins i tot Sud-Àfrica han estat algunes de les destinacions.

La internacionalització de l’Escola també passa pels projectes europeus en què participa el centre. El darrer ha estat ‘Organic Plus’, des d’on diferents organismes han treballat alternatives a subministres conflictius utilitzats en agricultura ecològica com el coure, els antibiòtics o els plàstics en encoixinats.

D’altra banda, la nostra escola destaca per a la seva proposta formativa per a persones professionals. Es tracta de jornades tècniques i cursos especialitzats que, en ocasions, també aprofita l’alumnat de la formació reglada que estan cursant el grau mitjà o grau superior. Gràcies a aquestes sessions adreçades al sector, el centre pot convidar a experts reconeguts tant en l’àmbit català, espanyol o internacional.

Contacta ara amb nosaltres per una sessió de portes obertes sota demanda

Tel. 938749060 | Correu-e: ccagraria.manresa@gencat.cat