A la universitat per a majors de 25 anys

Guia de l’alumne

DESCRIPCIÓ DE L’ENSENYAMENT

Aquests estudis preparen les persones més grans de 25 anys per a les proves d’accés a la universitat en les branques d’Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques. Igualment serveix per preparar la prova per majors de 45 anys en qualsevol branca donat que es cursen les matèries comunes i un cop aprovades aquestes l’entrada a la Universitat, depèn d’una entrevista  per acreditar uns coneixements mínims del grau que es vol cursar.

PLA D’ESTUDIS

Els ensenyaments per a la preparació de les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys tenen com a continguts:

Matèries de la fase general
    • Comentari de text
    • Llengua catalana
    • Llengua castellana
    • Llengua estrangera (anglès)

Els exercicis de comentari de text, llengua catalana i llengua castellana són comuns a les proves per a més grans de 25 anys i les proves per a més grans de 45 anys.

Matèries de la fase específica que s’ofereixen al CFA La concòrdia
    • Geografia
    • Història contemporània
Proves d’accés

Les proves d’accés es convoquen una vegada a l’any. Cada candidat disposa d’un nombre il·limitat de convocatòries per superar-les. Una vegada superada la prova d’accés, els candidats podran presentar-se de nou en convocatòries posteriors per millorar la qualificació.

La prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys, un cop superada, té validesa indefinida.

Els candidats que vulguin fer les proves d’accés per a més grans de 25 anys a qualsevol de les set universitats publiques de Catalunya, a la Universitat de Vic o a la Universitat Oberta de Catalunya han de formalitzar la matrícula de les proves telemàticament al  portal d’accés a la universitat dins del termini fixat.

CONTINUÏTAT

Les proves de més 25 anys un cop superades equivalen, que no convaliden, al Batxillerat; serveixen, per tant, per accedir a cicles formatius de grau superior de les mateixes famílies per les quals s’ha superat la prova (amb una nota mitjana de  5 donat que és una convalidació), per presentar-se a oposicions on es demana el batxillerat i per tots aquells estudis en què es demani el primer nivell d’estudis post-obligatoris.

Si algun alumne vol cursar graus universitaris artístics ( Música, Dansa, Pintura, Teatre) ha de fer la prova completa de més de 45 i les proves especifiques de l’Escola de la seva especialitat.