Formació instrumental

Guia de l’alumne
DESCRIPCIÓ DE L’ENSENYAMENT

Aquests ensenyaments tenen com a objectiu que les persones adultes aprenguin a llegir, escriure i fer càlculs elementals.  L’alumnat que assoleix els continguts d’aquest cicle obté el Certificat de Formació Instrumental.

PLA D’ESTUDIS

La Formació Instrumental s’estructura en tres àrees de coneixement:

• Àrea de llengua
  • Àrea de matemàtiques
  • Àrea de ciències socials i naturals

I en tres nivells :

• 1r nivell: adquisició dels mecanismes fonamentals de lectura, escriptura, càlcul i nocions fonamentals sobre l’entorn social i natural.
  • 2n nivell: consolidació dels mecanismes anteriors i coneixements que expliquen l’entorn.
  • 3r nivell: ampliació dels coneixements anteriors.

La durada  aproximada d’aquesta formació és  1100 hores .  Això no obstant, segons els coneixements previs, les necessitats formatives, i els ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, la durada pot ser més llarga o menys.

CONTINUÏTAT

Si es vol continuar la formació, es pot cursar l’educació secundària per a les persones adultes (GES).