UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN … Per què ballem? Segon Cicle

Els i les alumnes de segon cicle estan treballant en la 4ta Roda de Preguntes d’aquests curs que forma part del la Xarxa d’Itineraris Personals, i una d’elles es titula “PER QUÈ BALLEM ?” . Aquesta pregunta sorgeix de l’anàlisi de la rua de carnaval del passat febrer. Té com a objectius: conèixer diferents maneres de ballar, representar en una línia del temps la recerca sobre les danses, millorar la manera de ballar de cadascú i organitzar una sessió de tallers de ball per l’escola.

Les primeres sessions les van dedicar a conèixer la història del ballet i de la dansa contemporània. Van veure un documental que es diu “Dancer” i van convidar a una experta, la Núria Sarrià (mestra de l’escola) perquè els expliqués més sobre el tema. Amb tota la informació que tenien van establir diferents converses per arribar a explicar en què els havia canviat la idea que tenien de ballar quan van fer la tria de la pregunta. Primer, van escriure les seves idees personals i desprès, en petits grups van compartir el que havien escrit.

Finalment, van posar en comú totes les idees dels petits grups i van escriure un text conjunt que és el que volem compartir amb vosaltres:

Els alumnes de segon cicle de la pregunta “PER QUÈ BALLEM ?” us explicarem el canvis que hem sentit en tant sols dues sessions.

Abans de conversar crèiem que el ball era un expressió corporal i física, després de  conversar-ho hem vist que no és tan físic és mes emocional. També pensàvem que ballàvem perquè ens agradava i no trobàvem el sentit del perquè ballar. Ens ha sorprès saber que quan has passat tota la vida ballant és perquè des de molt petit és una cosa que portes amb tu i t’acompanya per sempre. A vegades pot semblar que ballar és una actitud o una postura i deixem de banda l’emoció que volem transmetre. Quan ho fem amb el cor (sentiments i emocions) o amb el peus amb actitud però no expresses el que sents. A partir d’ara ens mirarem el ball des d’un altre punt de vista perquè ja en aquests moments podem fer sentir i gaudir el màxim de les nostres sensacions als altres.