SEGONA RONDA DE RACONS A P3 ACABADA!!!

Hola famílies!

Ja hem fet la ronda de racons del tercer trimestre i ja tenim els àlbums de fotos a punt per compartir-les amb vosaltres!

Hem continuat amb els mateixos racons, però variant sensibement les activitats; tot seguit us fem 5 cèntims del treball que hem fet, amenitzat amb un petit recull fotogràfic que il.lustra l’explicació…

Una cosa si que hem de dir, el nivell d’autonomia dels nens i les nenes a l’hora de portar a terme aquesta activitat ha guanyat en precisió i eficàcia d’una manera exponencial; ARA JA SI QUE PODEM DIR QUE S’HAN FET GRANS! Moltes felicitats a tots i a totes per les ganes i l’entusiasme que hi poseu! Això si que és aprendre a aprendre!!!

RACÓ DE LES LLETRES:

L’activitat és molt semblant o gairebé igual a la de la ronda anterior… Però hi ha una diferència clau que és la que permet als nens i nenes anar més enllà en l’exploració de les possibilitats d’aquest material, i és que cada cop s’hi enfronten amb un nivell superior de competència, això fa que les combinacions que duen a terme al racó de cada cop siguin més complexes, conscients i elaborades. Aquí una mostra visual:

RACÓ DEL NOM

Continua sent un racó guiat; els nens i les nenes van agafant consciència dels sons i de les grafies del seu nom, que per la significativitat que té, constituirà la base de posteriors aprenentatges en la mecànica de la lectoescriptura. Anem fent progressos en la representació de les grafies i en la memorització de la seqüència.

RACÓ D’HABILITATS

L’habilitat que hem treballat aquest cop és la de punxar, cadascú al seu ritme i amb la precisió que les seves capacitats li permeten… Els nens han disposat de 4 tires amb línies diferents (verticals, horitzontals, en zig zag i ondulades) i les han seguit amb el punxó, tantes com els ha donat temps; en finalitzar l’activitat les han enganxat en un full de color que han endreçat al calaix per formar part fde l’àlbum que prendran a final de curs.

RACÓ DE GRAFOMOTRICITAT

Anem una mica més enllà amb l’assaig de traços que cal dominar per aconseguir el traç i la direccionalitat correctes  de les lletres. Aquesta ronda ens hem centrat en la mitja rodona orientada cap a la dreta (útil per la D, la B… i el traç en zig zag,(útil per la A, la M, La N…). Com que vam iniciar la ronda quan encara teníem molt present la festivitat de sant Jordi vam aprofitar l’assaig d’aquest traços per a omplir d’escates i dibuixar la cresta d’un drac. Aquesta feina també la podreu trobar a l’àlbum de final de curs.

SÓC ARTISTA:

Continuem inspirats amb Kandinsky però aquest cop analitzem una altra de les seves obres… “Uns cercles“. Disposem de cecles de diferents mides i diferents colors i estampem cercles amb témpera de diferents colors… Aquest cop no utilitzem pinzells, hem vivenciat que els taps també poden ser útiils per fer art i que segons quina cara utilitzem podem estampar cercles plens o bé circunferències… El resultat ens ha encantat. Ja tenim a la classe una versió personal d’aquest quadre que ens omple d’alegria el racó de l’art… I sobretot, cada dia som més autònoms i responsables en tenir cura i admiració per les nostres produccions, per les dels companys, per l’ordre i la neteja i per l’assumpció de responsabilitats en aquest sentit.

RACÓ DE CIÈNCIA:

Experimentació lliure amb rampes, cotxes i pilotes… A part de l’entusiasme que desperta en la majoria de nens i nenes d’aquesta edat, han après a montar, a negociar la direcció de les pistes, la pendent que volen… ha constituït un treball en equip en els que han pogut vivenciar els desplaçaments de diferents materials en funció de les seves característiques, la inclinació del pla, la velocitat i la trajectòria… les primeres nocions que seran la base d’aprenentatges posteriors més complexes.

 

 

 

 

2 comentaris

  1. Anna Navarro

    Realment es nota l’evolució que van fent. A casa amb els dibuixos que fa, el què explica, les actituds que té!
    És apassionant anar veient com es desenvolupa.
    Moltes gràcies per tot!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>