Taller i xerrada sobre caixes Niu

El passat diumenge 18 de març l’Escola va organitzar un taller i una xerrada per acompanyar la col·locació de diverses caixes niu al pati de l’escola.

El projecte va néixer a principi de curs a causa de la detecció de nombrosos exemplars de mosquit tigre (Aedes albopictus) al pati de l’escola. Davant d’aquest fet, van sorgir dubtes de com combatre-ho per erradicar o disminuir la seva densitat, buscant la sanitat i comoditat tant de nens com d’adults que han de desenvolupar la seva activitat cada dia durant tot un curs escolar.

Si bé és cert que la lluita contra el mosquit tigre ha de partir més de la premissa d’impedir la seva reproducció inhabilitant les seves possibles zones de cria (aigües estancades, tolls de fonts, aigua en tests, etc) que combatre els individus ja adults, des de l’escola es decideix prendre una mesura basada en l’educació ambiental que permeti acostar la natura als infants, amb una acció que permeti fomentar el restabliment de l’equilibri natural entre predadores i preses: entre aus insectívores i insectes com els mosquits.

Des de l’escola apostem per l’educació mediambiental i per aquest motiu es va organitzar aquesta xerrada-taller on es va parlar dels diversos tipus de caixes niu existents, quines espècies les ocupen, com construir-les i com col·locar-les.

El taller va anar a càrrec de Victor Quero, pare de l’escola, i naturalista, rastrejador i autor del blog Entre pinos y sembrados, un petit espai a Internet on familiaritzar-se amb la natura: rastreig d’animals, ornitologia, medi ambient, curiositats animals i molt més.

L’activitat s’emmarca en el projecte de transformació del pati de l’escola anomenat ‘El pati també és teu: viu-lo’. Canal Blau va venir a interessar-se per la iniciativa i ens va fer aquest reportatge