Com treballem l’Anglès

Cicle Inicial

Els objectius principals de Cicle Inicial són introduir la llengua oral i progressivament el reconeixement de paraules escrites clau, de manera que els alumnes reconeguin el significat encara que llegeixin lletra per lletra la paraula. Treballem a base de contes, històries, cançons, diàlegs i vídeos, fomentant la repetició i l’ús significatiu. Esporàdicament, fem alguna petita fitxa i a finals de segon, un petit quadernet.

Tenim 1 sessió d’una hora i 2 de mitja hora en petit grup cada de setmana.  A finals del primer trimestre iniciarem el préstec de la English Bag que podreu gaudir a casa durant una setmana. També podeu animar ajudar als vostres fills i filles, animant-los a que us cantin les cançons o us expliquin les històries que hem treballat.

Cicle Mitjà

Els objectius principals de Cicle Mitjà són introduir el procés de lectura i escriptura de manera que comprenguin que cal saber com es pronuncia la paraula independement de com s’escriu, continuar fomentant l’ús comunicatiu de la llengua i consolidar les principals estructures lingüístiques de manera oral i, progressivament l’escriptura. Treballem per unitats temàtiques, algunes de les quals són del llibre de text i d’altres relacionades amb els projectes del curs. Tenim una llibreta d’anglès on anem anotant el vocabulari clau i els temes que anem treballant. Igualment, continuem treballant històries i cançons, començant a presentar materials reals (per exemple, cançons actuals enlloc de didàctiques) i aprofitant al màxim les tecnologies per utilitzar la llengua significativament.

Tenim 2 sessions d’una hora i 1 de tres quarts en petit grup cada setmana. A finals del primer trimestre iniciarem el préstec de materials en anglès, a 3er una English bag que inclou una revista en anglès i que els alumnes tindran un parell de vegades a l’any i a 4rt, el préstec de les revistes I Love English Junior, que els alumnes tindran bimensualment. Si us plau, recordeu retornar-les al cap d’una setmana per accelerar el préstec.

Cicle Superior

Els objectius principals de Cicle Superior són consolidar i utilitzar de manera més autònoma les estructures i vocabulari bàsic, millorar la ortografia i poder comprendre i elaborar diferents textos escrits. Continuem treballant per unitats temàtiques combinant el llibre de text amb els projectes, en aquest cas basats en un intercanvi comunicatiu amb una escola finlandesa que iniciem aquest any. Aquest intercanvi crea una necessitat de comunicació molt real  que permet als alumnes tenir  amics per mail “epals” (1 o 2 amics finlandesos amb els quals es podrà comunicar cada alumne directament a través de mails i gravacions). I, al mateix temps, tindrem comunicacions conjuntes de tota la classe on intercanviarem informació cultural presentant les tradicions catalans i aprenent sobre les finlandeses.

A 5è tenim 1 sessió d’una hora i 1 sessió d’una hora i mitja setmanalment, una sessió d’una hora en mig grup quinzenalment, a més de la sessió de plàstica amb el suport de la mestra d’anglès. A 6è tenim 2 sessions d’una hora i 1 sessió de 45 minuts en mig grup setmanalment i 1 sessió d’una hora en mig grup quinzenalment.

Utilitzem les noves tecnologies tan pel projecte com, a partir del 2on trimestre, per accedir a la web del llibre. També iniciarem el préstec opcional d’una revista en anglès i, us animem a visitar regularment el bloc per veure els treballs i aquesta web per veure els continguts i poder-los practicar també a casa.

La vostra participació

Podeu ajudar als vostres fills i filles animant-los a que us expliquin què fem, fent el seguiment a través del bloc i la web i, animant-los a practicar l’idioma regularment. Per exemple podeu:

  • Visitar regularment el bloc de la classe, d’anglès i la web de continguts.
  • Demanar-los que us diguin paraules, frases, històries o cançons que han après (a partir de 3er tenen una llibreta d’anglès on anotem el que anem aprenent).
  • Animar-los a escoltar música o veure alguns dibuixos en versió original.
  • Ajudar-los a que utilitzin diccionaris online com el wordreference (a partir de cicle mitjà), ja que és molt important que no s’acostumin al google traductor.
  • Animar-los a portar a classe materials de països anglòfons (monedes, llibres, fotos d’un viatge que hagueu fet) perquè les puguin ensenyar i presentar.
  • Fer amb ells/es activitats de la English bag o dels materials de préstec.

Si teniu un bon nivell lingüístic i us agradaria venir a l’escola a explicar-nos un conte o fer un joc amb nosaltres, escriviu-me i mirem com fer-ho.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>