D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya, el projecte educatiu incorpora el caràcter propi del centre:
- Projecte Educatiu de Centre
El PEC és la màxima expressió de l’autonomia de centres educatius, recull la identitat de la ZER, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu, tenint en compte la diversitat de condicions personals, necessitats i interessos que inclou.
- Normes d’Organització i Funcionament
Per un millor funcionament i convivència entre tota la comunitat educativa, es van redactar les NOF (Normes d’organització i funcionament). Aquestes preveuen com actuarà el centre davant de l’incumpliment de les normes i/o possibles conflictes que afectin la convivència.
- Projecte lingüístic
El Projecte Lingüístic forma part del Projecte Educatiu i ha de tenir present tant el marc legal com la diagnosi de la realitat del centre. Aquest projecte ha de definir-se en aquests grans temes: el paper de la llengua vehicular, el tractament de les llengües curriculars i els aspectes d’organització i de gestió que tinguin repercussions lingüístiques.