APRENEM A FER PEL.LÍCULES!!

Aquest curs hem aprofitat l’oportunitat que ens ha ofert  l’associació de periodistes FORA DE QUADRE  per aprendre a fer una pel.licula.  Vam pensar que ells, que són periodistes, ens podrien ensenyar com es fa un documental i, ja posats a fer, en fariem un nosaltres sobre com és un dia de taller a l’escola de l’hospital.

Aqui us deixem unes quantes imatges. (Ruben 11 a)

El que té d’especial és que els que faran la pel.lícula seran els propis alumnes i exalumnes de l’escola de l’hospital. Els hem convidar a la primera sessió i en vam planificar la resta de dies. En Joaquim (12 anys) en serà el fil conductor i podrà venir tots els dies. Es convertirà amb tot un professional de la càmera.

La Núria ens va ensenyar com es planifica una gravació. Ens vam repartir les feines i vam començar apensar amb casdascuna de les escenes que volien que sortíssin en el nostre documental. Així com també les músiques del documental. Després ella ens va ensenyar, posant exemples, les diferències entre plà curt, plà mig… detall. Finalment hem pogut tocar i veure d’a prop com és una càmara professional, trípode, micròfon. Serà el material que ls servirà per començar a gravar el nostre documental.

Moltes gràcies Núria de l’associació Fora de Quadre.

Roser Jové “la profe”

Aqui teniu algunes comentaris dels alumnes que hi van participar.

Hola a tots ; )
Avui han vingut l’Eva i la Núria a explicar-nos alguns aspectes dels audiovisuals com, els plans de les càmeres, els passos per a gravar documentals, i alguns altres consells. En el recull de fotografies, veureu alguns moments del projecte que vam fer a l’escola de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol.
En aquesta activitat, també hi podien participar els pares que volguessin, per poder compartir una bona estona junts. Al final de la classe, la Núria ens va ensenyar la càmera i com funcionava el zoom i la utilització del trípode, entre altres coses.
Va ser molt divertit !!!
Ona, 12 anys.

Hola em dic Hugo ahir vaig entrar a l’escola de l’hospital , que és una sala molt xula i em va agradar molt perquè es feia un taller i explicaven com fer una gravació.
Ens van ensenyar que és un primer pla, un pla llarg, un pla curt, un pla mig… També ens van parlar de com eren els angles de la càmera, com funcionava, com es mirava per el visor i va ser xulíssim. Alguns de nosaltres vam poder enregistrar amb la càmera. En aquest taller estaven els nens i nenes hospitalitzats i podien entrar les famílies.
I ara podeu veure fotos de l’activitat que vam fer.

Hugo (10 anys)