SORTIDA A CARDONA

Els alumnes de cicle superior de les dos escoles vam anar a Cardona a visitar el castell i les mines de sal.

Primer vam visitar el castell, teníem una guia turística que es deia Núria, ella ens va ensenyar la torre de la minyona, l’església, la cripta, el claustre, el pati interior i ens va explicar com funcionava fa més de mil anys. ens va explicar totes les etapes militars que van passar a l’edifici, ens va explicar coses curioses com els canvis que van fer les muralles, l’ús de les cisternes, alguna història/llegenda del castell. Encara es conserven moltes peces de l’antic castell i avui és un parador.

Després ens vam traslladar a les mines de sal on vam agafar uns vehicles que ens van portar a la porta, ens vam posar uns cascs de seguretat perquè no ens caigués la sal al damunt. La Núria ens va explicar l’inici i final del treballs de la mina, com era la vida dels miners, els perills que comportava el treball de mineria, quines eines utilitzaven, comunicació, l’accés…Finalment ens va deixar tastar i tocar diferents tipus de sal que hi ha allí.

En conclusió: els nens i nenes creiem que la sortida va ser “espectacular” ja que vam aprendre i ens vam divertir molt.