Som escriptors!

Els i les alumnes de cicle mitjà ens hem transformat en escriptors, i quins escriptors!

En aquestes sessions de llengua treballem diferents tipologies textuals, concretament durant aquest primer trimestre, el text instructiu i la notícia.

En ambdues tipologies descobrim què són aquests tipus de text, en llegim, descobrim quines parts els formen, de quina manera estan redactats, quin és el seu propòsit… i finalment fem d’escriptors.

En el cas de la notícia, cada alumne n’hem redactat una i entre tots, hem creat un diari titulat “Les notícies boges de cicle mitjà!”.

Treballar les diferents tipologies textuals implica posar a la pràctica l’expressió escrita, la imaginació, la creativitat i alhora, altres continguts curriculars com l’ortografia, la gramàtica i el lèxic. Així doncs, aprenem a escriure amb sentit.

Tal com diu Fidalgo i Garcia (2008), la competència escrita és una necessitat dins la societat del coneixement, que demana, cada vegada més, que els infants vagin més enllà de “l’aprendre a escriure”, fins arribar a un “escriure per aprendre”, així doncs, aquest és l’objectiu que ens proposem fent d’escriptors.