PROPOSTES D’APRENENTATGE TRAM MITJANS

Aquest curs treballem algunes sessions de l’àmbit lingüísitc a través de propostes d’aprenentatge. Cada proposta permet als infants el desenvolupament d’hàbits de treball autònom, perquè han d’afrontar-se a cada proposta com un repte.

Abans de començar,… una estona dedicada a la gimnàstica visual i a activar el cervell. En aquestes activitats es treballa la memòria visual, afavorint així l’agilitat lectora, l’ortografia, la lectura global i la memòria de treball.

Després,… en petit grup internivells han de realitzar cada setmana una proposta adaptada al seu nivell. Aquestes propostes estan relacionades amb:

• L’ortografia: memoritzem paraules, les escrivim correctament, les lletregem,…
  • La comprensió oral: escoltem una història (sense imatges) i després responem unes preguntes de comprensió. Potenciem l’escolta activa, la concentració i l’atenció.
  • La lectura i la comprensió: la proposta d’aquesta ronda és resoldre endevinalles després de la seva lectura.
  • L’expressió escrita: què veig? A partir d’una situació visual,… escrivim què veiem.

Cada proposta té diferents possibilitats de treball per tal que s’adaptin a cada necessitat. D’aquesta manera, s’organitza l’aula en petits grups, on cada membre realitza una tasca determinada.