Projecte de la poma

A mitjans del mes d’octubre els alumnes de l’aula d’acollida van decidir de fer el projecte de la poma, ja que a majoria dels seus pares treballen o han treballat en aquest sector.

Aprofitant que encara hi havia algun pagès que collia a prop de l’escola vam decidir fer una visita. El Marc Franquesa es va oferir a ensenyar-nos el seu camp de pomeres i a explicar-nos com funcionava a la recol·lecta. En aquell moment hi havia treballadors agafant poma amb la màquina, vam poder veure el funcionament i resoldre dubtes. També vam provar una poma recent agafada de l’arbre. Durant l’excursió al camp de pomeres es va aprofitar per ampliar vocabulari de les diferents herbes, animals i conreus de la zona.

Del 25 al 27 d’octubre a Barbens es celebrava la Fira de la Poma, els alumnes de l’aula d’acollida ajudàrem com la resta de companys de l’escola a decorar el pati amb pomes.

La setmana passada vam visitar el magatzem del Ramon Garulo. El Ramon ens va explicar que li porten moltíssimes varietats de pomes, també peres i fruites d’os com el paraguaià o nectarina. Molta de la fruita que li porten l’envien per a fer sucs i també una gran quantitat per a fer menjar pels nadons. Ens va parlar de la producció ecològica, en la que cal seguir uns protocols molt estrictes. Ens va ensenyar les instal·lacions i tota la maquinària. Vam entrar dins una càmera on vam experimentar la temperatura que cal que estiguin les pomes per una bona conservació. També ens va regalar algunes pomes, estaven molt bones. Durant la sortida caminant cap al magatzem vèiem com els operaris de l’Ajuntament feien la poda dels arbres.

Durant el curs seguirem fent alguna sortida més per acabar de conèixer el procés de la poma. Moltes gràcies Marc i Ramon per la vostra col·laboració i implicació!

PODEU VEURE LES IMATGES CLICANT AQUÍ