Donem valor a l’autoestima

Des de l’escola Sant Roc ens agrada donar valor a l’autoestima, aquell conjunt d’emocions i pensaments interns que determinen la imatge que tenim de nosaltres mateixos i la forma amb què ens jutgem. La percepció i concepte que tenim d’un mateix forma part d’un procés de desenvolupament i aquest comença des de la infància. Així doncs, oferir als alumnes experiències que els hi permetin crear un sentit positiu de si mateixos els ajuda a augmentar la seva autoestima.

Però, com ensenyar als infants a confiar en si mateixos?

Començant per confiar en ells des d’un principi. I podem aconseguir-ho amb algunes activitats que es poden aplicar dia a dia i sense menysprear les emocions i sentiments dels infants, siguin quins siguin, donant valor a què senten, acceptant el que són i el que han vingut a ser.

Des de l’àrea d’educació en valors hem treballat aquest concepte. Hem començat reflexionant entre tots sobre què és l’autoestima i a continuació hem dut a terme una dinàmica de grup. Aquesta ha consistit a escriure “una cosa de mi que t’agradi” en el full de cada nen i nena, de manera que en acabar l’activitat, cada infant ha tingut al seu propi full un recull de qualitats positives sobre un mateix. Per tancar la sessió, hem dut a terme una conversa d’aula per recollir les idees més importants.

A continuació, podeu veure un recull de FOTOS de l’activitat.