DIADA D’ANIMACIÓ A LA LECTURA

“La lectura és la fàbrica de la imaginació”, Jairo Gomelsky

La lectura és una font de beneficis ilimitada. Des de l’escola la potenciem perquè és una capacitat clau en el nostre desenvolupament cognitiu i personal. En primer lloc aprenem per llegir, però el procediment no s’acaba aquí perquè al llarg de la nostra vida llegim per aprendre i/o simplement, gaudim llegint.

La capacitat lectora es troba present en el nostre dia a dia, és una habilitat central que potencia aprenentatges i competències per a la vida. Tot i així, li hem dedicat un dia per recordar-ne el seu valor.

Un cop s’aprèn a llegir i es desenvolupa l’hàbit lector, les persones comencen a gaudir d’un seguit de beneficis entre els quals trobem els següents:
• Desenvolupament i perfeccionament del llenguatge. Millora de l’expressió oral i escrita i més fluïdesa en el llenguatge. Augment del vocabulari, millora de l’ortografia i de les relacions humanes.
• Facilitat per exposar el pensament propi i foment de la capacitat de pensar.
• Posada en acció de les funcions mentals, cosa que agilitza la intel·ligència, per això té relació amb el rendiment escolar.
• Augment del bagatge cultural, que proporciona informació, coneixements i ampliació d’horitzons del lector i permet posar-se en contacte amb llocs, gents i costums llunyanes en el temps o l’espai.
• Estimulació i satisfacció de la curiositat intel·lectual i científica.
• Activació d’aficions i interessos.
• Desenvolupament de la capacitat de judici i d’anàlisi i l’esperit crític.
• Foment de l’esforç, ja que exigeix una voluntat.
• Potenciació de la capacitat d’observació, d’atenció i de concentració.
• Facilitat per la recreació de la fantasia i el desenvolupament de la creativitat.

• Relaxació i diversió, ja que és un mitjà d’entreteniment i distracció

Per això, us recomanem que llegiu llibres, contes, novel·les, notícies, còmics,… i que descobriu el poder real de la lectura. Nosaltres en  la Diada d’animació a la lectura hem treballat a través d’alguns personatges dels contes -les bruixes i els llops -, hem creat escenaris per fer dramatitzacions, àlbums il·lustrats i una gincama literària.

“Un llibre és un regal que pots obrir una i una altra vegada”, Garrison Keillor

FOTOS DE LA DIADA