AMB ELS ANIMALS NO TOT S’HI VAL

Dins el projecte de medi que estan realitzan els infants de cicle inicial,de les escoles de Barbens i Tornabous el passat 20 d’octubre es va realitzar una sortida a Lleida.

Pel matí vam visitar el centre de recuperació de fauna de Vallcalent i per la tarda el Museu de Lleida.

L’objectiu de la primera visita era trobar una explicació per un dels casos que els detectius de cicle inicial estan investigant: trobar els mussols banyuts que estan desapareixent de l’Urgell i del Pla d’Urgell. Tot i que no en vam veure cap, la nostra guia, la Raquel sí ens va dir que en tenen al centre i que s’estan recuperant de possibles electrocutacions. Ens va obrir així un nou camí en la nostra investigació…

A més a més, vam poder veure molts animals i conèixer la  seva història i la seva biologia.

Després de carregar piles i dinar a la vora del riu Segre,… vam anar cap al Museu. Gràcies a la visita pel museu, vam poder desobrir de quina manera  els animals han acompanyat els éssers humans al llarg de la història  i com  han estat representats a les obres d’art.

Va ser un dia molt complert i vam poder conèixer moltes coses sobre els animals que ensvolten. També va ser un dia de coneixença i de noves relacions entre els infants de les dues escoles on es va començar a teixir un bonic vincle que continuarem cuidant al llarg del curs.

MOMENTS