DIADA DE LA SUPERCIÈNCIA

El divendres 25 de novembre a l’escola Espígol vam celebrar el dia de la SUPERCIÈNCIA.

Els nens de l’escola vam escriure una carta a INTERNATIONAL CIENTÍFIC exposant la nostra preocupació per l’ús de l’aigua al planeta, com l’embrutem i de com ho podem fer per estalviar-la i no malbaratar-la.

Per aquest motiu va venir a visitar-nos el científic HILARI, per ajudar-nos en aquest tema. Ens va explicar que passa amb l’aigua i de com l’embrutem sense ser-ne massa conscients. Mentre ens estava explicant va veure una botella al pati i la va agafar, era aigua bruta i feia pudor d’oli, vam veure que n’hi havia més i les vam anar a recollir. Totes tenien l’aigua bruta i la nostra missió era descobrir que hi havia dins l’aigua i també com ho podíem fer per netejar aquesta aigua.

Després a les classes i per grups cooperatius, ens vam adonar que l’aigua estava bruta de productes d’ús quotidià a casa: de sabó, d’oli, pasta de dents, gel de bany, suavitzant… i per aquest motiu vam decidir de construir una depuradora per a cada grup de treball.

Primer vam fer més dissolucions d’aigua neta amb productes d’ús quotidià a casa. Després vam fer la nostra depuradora i vam observar i anotar a la llibreta el que passava i com les depuradores intentaven netejar aquesta aigua. Finalment vam extreure conclusions i les vam exposar per fer-ne difusió.

Els més petit de l’escola també vam fer dissolucions i la depuradora, a més vam fer un altre taller d’experimentació tàctil.

Va ser un dia genial!!

Gràcies Sr. Hilari per ajudar-nos i fer-nos reflexionar.

L’aigua és un bé escàs i l’hem de cuidar.

Aquí us deixem un recull de FOTOS de la diada