Sant Jordi a la ZER Poblet. Itineraris lectors i altres activitats

Aquesta setmana, les tres escoles de la ZER Poblet, han sortit al carrer a celebrar la diada de Sant Jordi oferint lectures i danses medievals als veïns dels pobles.

A l’escola de Blancafort ens hem trobat el dijous a les 3.00 de la tarda al davant de l’escola i hem començat la ruta literària i musical que ha tingut tres estacions: una davant de l’escola, l’altra a la plaça dels arbres i finalment al centre de dia. A cada estació s’han llegit uns poemes sobre Sant Jordi i la primavera i s’han fet uns balls medievals. Quan hem tornat a l’escola, alumnes, famílies i mestres hem fet una ballada conjunta i hem donat per finalitzada la jornada.

A l’escola del Montgoi el dia de Sant Jordi els infants i mestres vam anar a la Plaça de la Bàscula, on hi ha la parada de llibres de l’AMPA, per gaudir de la diada amb les famílies i els veïns del poble. Els vam oferir un tastet musico literari d’ endevinalles i rodolins de creació pròpia. També vam llegir poemes sobre la diada que anaven acompanyats de regalets fets pels infants per oferir-los als assistents. I per acabar d’arrodonir la festa es van ballar danses medievals i vam tornar a l’escola carregats de llibres de tota mena.

A l’escola Mare de Déu dels Torrents ens vam trobar el dimarts dia de Sant Jordi a les 9:00 a la plaça Major on va començar el nostre recorregut. Allí els alumnes de l’escola van llegir poemes i després vam ballar unes danses medievals. Seguidament ens vam desplaçar a la plaça de les Roques on es van tornar a recitar poemes i es van ballar més danses medievals. També tota la comunitat educativa va ballar plegats una dansa medieval per donar per acabat l’acte. Després els alumnes i mestres van tornar a la plaça Major on vam esmorzar i vam aprofitar per visitar la parada de llibres de la llibreria Guixot i vam aprofitar per comprar llibres per l’escola.

Activitats Escola Blancafort

Activitats Escola del Montgoi, Vilaverd