Estrenem l’aula dels ambients a Blancafort

A l’escola de Blancafort hem estrenat l’aula dels ambients.

El treball per ambients és una nova metodologia que fomenta:

– L’autonomia dels infants.

– Els seus interessos, ja que ells mateixos poden escollir cada dia a quin ambient volen assistir.

– La creativitat, ja que les propostes són obertes i els materials polivalents.

– La interacció entre els iguals.

En tots els ambients es treballen uns aspectes generals relacionats amb el desenvolupament de les capacitats pròpies del currículum l’Educació Infantil, i uns altres de més específics relacionades amb les àrees curriculars.

Funcionament dels ambients:

1. Acollida i distribució dels nens i nenes per les diferents propostes de l’aula.
  2. Joc en petit grup.
  3. Recollida de material.
  4. Es reuneixen els nens i nenes a la rotllana i expliquen del joc produït en gran grup.

En aquesta aula trobem l’ambient d’art, construccions, llum, joc simbòlic i el minimón.

Aquí trobareu fotografies dels primers dies en aquesta aula  o ambé les podeu veure fent click a la foto!