EL DIA DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU A LA ZER POBLET

Aquest divendres 29 de gener hem celebrat a les tres escoles de la ZER el dia escolar de la no violència i la pau.

Les activitats que s’han dut a terme a les tres escoles són:

Escola de Blancafort:

Durant la setmana i des de l’àrea de música s’ha treballat la figura de Pau Casals i la Pau. Els alumnes han conegut la seva biografia, la cançó  del Cant dels Ocells i la seva relació amb la pau.

S’han treballat les cançons de l’alegria, zimbolé, i imagine .

El mateix divendres, després d’explicar cada grup el seu mural sobre Pau Casals,  hem sortit al Parc a penjar frases de Pau Casals relacionades amb el món de la música i la Pau i hem ballat i cantat les 3 cançons treballades durant la setmana.

Aquí us deixem les fotografies i els vídeos de la jornada.

Escola de Vilaverd:

Ahir a l’escola del Montgoi vam celebrar el Dia Escolar de la No-violència i de la Pau (DENIP) que se celebra cada 30 de gener.
Durant els últims dies s’han estat preparant un seguit de propostes per poder portar a terme avui amb tots els alumnes de l’escola.
Al matí es va fer la lectura de diferents frases de Pau Casals, Premi Nobel de la Pau, que van estar seleccionades pels alumnes més grans de l’escola. Els alumnes d’infantil van preparar unes mans amb paraules relacionades amb la pau.
Tot seguit, al pati de l’escola es va  crear un símbol de la pau i es va escriure en diferents idiomes la paraula pau. També es va  cantar “la cançó de la felicitat” i es va ballar la dansa africana “Zimbolé” que vol dir pau.
Aprofitant les frases treballades de Pau Casals pels alumnes de primària i les paraules boniques dels alumnes d’infantil, a la tarda es va fer  una sortida al poble on es van penjar els missatges seleccionats pels alumnes a diferents punts de Vilaverd.

Aquí us deixem les fotografies  i vídeos de la jornada.

Escola de Vimbodí i Poblet:

Les diferents activitats que s’han anat fent al llarg de la setmana són:

Treballar el que vol dir la Pau i el perquè es celebra el 30 de gener.
Veure diferents personatges importants del llarg de la història, com Mahatma Gandhi.
Treballar frases de la Pau de personatges importants.
Veure petits contes de la Pau.
Escoltar cançons de la Pau.
Cada grup ha fet una manualitat referida a aquest tema
Educació Infantil: Un mural
Cicle inicial: colom de la Pau.
Cicle Mitjà: Pajaarita
Cicle Superior: Símbol de la Pau
Després hem penjat totes les manualitats al vestíbul de l’escola.
La mestra de música amb cada grup ha cantat una cançó de la Pau i la resta de classes quan cantava cada grup ho veuen des de la pantalla digital des de la seva aula.

Aquí us deixem les fotografies de la jornada.

Aquí us deixem els vídeos de la jornada.