El bosc i els incendis

Durant la setmana passada els alumnes de la ZER Poblet de cicle Superior vam anar d’excursió a Vinaixa per conèixer les diferències de la biodiversitat entre un bosc del nostre entorn i un bosc del mateix entorn però que ha patit els efectes d’un incendi durant l’any anterior.

La sortida la vam fer acompanyats per els Agents Forestals de la Zona. Primer van venir a les nostres escoles a explicar-nos una part de les seves feines com a vigilants dels boscos, així com de les diferents actuacions que fan compartides amb altres agents com poden ser els bombers.

L’endemà en el cas de Vilaverd i Blancafort, i al cap de dos dies, en el cas de Vimbodí i Poblet, vam realitzar la sortida de camp per comprovar en persona aquestes efectes.

Durant el matí vam fer l’estudi d’un bosc: fauna, flora, a partir d’observació directa i d’observació de restes animals i vegetals, així com també de les condicioncs climàtiques (temperatura, humitat, força del vent).

Després de dinar vam realitzar el mateix estudi però en un bosc cremat. Vam tenir l’oportunitat també per poder ajudar a la repoblació del bosc cremat plantant espècies autòctones de la zona.

En aquest enllaça us deixem les fotografies dels dos dies.

FOTOGRAFIES