DIA DE LA PAU A LA ZER POBLET

El dia de la Pau era ahir 30 de gener però a les escoles ho hem celebrat en dies diferents ja que ahir érem d’excursió al Museu Olímpic de Barcelona.

A l’escola del Montgoi el passat 23 de gener vam treballar el dia de la No Violència i la Pau.

A l’escola vam dur a terme el visionat de dos curtmetratges relacionats amb el companyerisme, la no violència i l’empatia. Tot seguit es va proposar una dinàmica on un grup d’infants havia d’aconseguir formar part d’una rotllana mitjançant el diàleg.

Finalment vam posar paraules a què és per nosaltres la pau en forma de mural.

Aquí podeu veure les fotos.

A l’escola Mare de Déu del Torrents vam mirar la pel·lícula Invictus. I després vam relacionar el racisme i l’ esport. Hem confeccionat unes banderoles i hi hem estampat les mans amb colors que simulen els diferents els colors de la pell. Aquestes banderoles els acompanya un cartell amb les anelles olímpiques pintades amb els tons de les diferents tonalitats dels colors de la pell. I a dintre les anelles es pot llegir : els colors de la pau.

Aquí podeu veure les fotos.

A l’escola de Blancafort els alumnes de Primària han vist la pel•lícula INVICTUS, per tal de fomentar el treball en equip sense tenir en compte el color de la pell i des de l’àmbit artístic hem volgut fomentar aquest aspecte fent unes banderoles com a símbol de la pau on els alumnes han estampat les seves mans de diversos colors per afavorir el treball en equip i tenint en compte que tots som persones independentment del color de la pell. Els alumnes de la llar i els d’infantil hem fet un mural amb les anelles olímpiques pintades de diferents tonalitats dels colors de la pell. I hem escrit un cartell dins les anelles que diu: Els colors de la pau. També, hem vist un vídeo: Podries, de Joana Raspall i un altre vídeo: El senyor Guerra i la senyora Pau.