CURS OLÍMPIC A LA ZER POBLET

Aquest curs 23-24 les tres escoles de la ZER Poblet estan d’Olimpíades. El tema del nostre projecte interdisciplinari gira al voltant de les Olimpíades.

Cadascuna de les tres escoles ha començat el curs amb moltes ganes per poder arribar al mes de juny victoriosos i poder ser coronats com els avantpassats amb la corona d’olivera.

A l’escola de Blancafort, els infants d’educació infantil vam fer una nota als pares demanant informació sobre les olimpíades. Van portar contes, clics i informació molt interessant. Ens ho vam mirar i llegir entre tots. Finalment, vam fer un racó del projecte. Els alumnes de cicle inicial aquest trimestre hem treballat quin és l’origen de les olimpíades, el seu passat i d’on provenen. També hem investigat els elements principals d’aquestes: les anelles i la torxa olímpica. Hem començat a treballar com són i quines són les figures geomètriques que representen els diferents espais on es duen a terme el esports olímpics. I els més grans de l’escola hem escollit el nom de la classe: la classe del Cobi. Hem començat a treballar sobre la història de Grècia i els seus mites per després endinsar-nos posteriorment en l’origen dels Jocs Olímpics. Hem aprofitat les llegendes dels mites i els hem anat a explicar als més petits. Finalment, hem començat a treballar els Jocs Olímpics Moderns amb la biografia de Pierre de Coubertin.

Veure fotos

A l’escola del Montgoi de Vilaverd, hem iniciat el projecte de les olimpíades decorant els nostres espais amb motius olímpics i posant nom a les classes al voltant d’aquest tema. A partir d’aquí ens hem centrat aquest trimestre a treballar els jocs olímpics a la Grècia antiga. Hem treballat l’arquitectura i escultura grega, les polis més importants, els costums i el comerç i els esports que formaven part d’aquestes olimpíades antigues, entre molts altres temes.

Veure fotos

A l’escola Mare de Déu dels Torrents de Vimbodí i Poblet, hem decorat les portes i passadissos de l’escola amb motius olímpics. Els alumnes d’educació infantil han iniciat el projecte triant el nom de la classe: Les mascotes. Hem conversat sobre si tenen mascotes o no a casa, si les cuiden, les estimen… Més endavant hem establert similituds entre una mascota de carn i ossos i un peluix, que també ens
acompanya, cuidem i estimem. Els Jocs Olímpics de París també tenen una mascota. L’hem presentat, pintat i ara forma part de la decoració de la porta d’entrada a la nostra aula. Ho podeu veure en la fotografia. Els alumnes de 1r, 2n i 3r, la classe dels esports estan en la fase inicial del projecte, fent servir la bandera olímpica aprofitaran cada anella per anar escrivint en ella què en saben dels Jocs Olímpics, on poden buscar informació per aprendre més sobre ells i també hi podran escriure tot allò que han vist per la televisió sobre els Jocs. Esperem que aprenguin moltes coses. Els alumnes de 4t, 5è i 6è vam començar el trimestre escollint el nom de la classe. Van sortir noms molt interessants, però els que més ens va agradar va ser el de Torxa Olímpica, per tant, som la classe de la Torxa Olímpica. Hem continuat amb diferents lectures per entendre com vivien els grecs antigament i n’hem après coses molt interessants. El que més ens ha cridat l’atenció són els seus deus. També hem estat llegint un article de la revista Petit Sàpiens on ens explica coses molt interessants sobre la ciutat d’Empúries en temps dels grecs. Hem estat coneixent com van ser els orígens dels Jocs Olímpics, i ara estem fent un treball sobre les disciplines que s’hi practicaven i com era el dia a dia dels Jocs Olímpics en els seus orígens.