Concerts de Santa Cecília a les escoles de la ZER

Al llarg d’una setmana hem pogut viure tres concerts a les nostres escoles per commemorar la Diada de la música als voltants de Santa Cecília. Ha estat un cicle de tres concerts que va començar el passat dilluns al local social de Vilaverd, va continuar el divendres a l’escola de Blancafort i ha acabat avui al teatre Foment de Vimbodí i Poblet.

En els tres concerts ha participat un grup de combo amb dos exalumnes de l’escola de Vimbodí i Poblet, el Gerard Trullols (clarinet) i el Jan Trullols (piano) i amb ells han actuat el Gerard Bel (baix i violoncel), l’Hugo Martínez (caixó i bateria) i el Bernat Bru (guitarra elèctrica), tots ells alumnes de l’Escola Municipal de Música de l’Espluga de Francolí (EMME).

A l’escola de Blancafort hem pogut comptar amb les actuacions dels grallers del mateix poble a càrrec de Ramon Fabregat (gralla) i l’exalumne Àlex París (timbal). I també amb les interpretacions de guitarra de l’Eugènia i el Martí Muñoz, exalumne de l’escola. A més a més, els alumnes de CM i CS també han tocat tres cançons amb el flabiol de gralla, un projecte que hem pogut reprendre aquest curs.

Finalment, al teatre Foment de Vimbodí i Poblet hem pogut gaudir de la presència i actuació de la Coral Veu de la Terra  i  dels grallers del mateix poble. Amb els grallers han tocat la Carla Estudillo i la Núria Rodríguez (alumnes de l’escola) i una colla de joves timbalers. Tot seguit hem gaudit de les interpretacions amb violoncel i violí de l’Helena Artacho i la Núria Rodríguez que han tocat juntes i acompanyades al piano de la mestra de música, Isabel Guasch. També hem pogut escoltar al Martí Jiballí amb el violí, exalumne de l’escola, i a l’Enea Marucci, alumne actual del centre, que ha fet una interpretació fantàstica amb la bateria. La sonorització del teatre per part de l’Antonio Fernández ha fet gran el concert.

Tot plegat ens ha servit per escoltar i gaudir de música en directe de la mà de companys de l’escola, exalumnes, familiars i membres de la nostra comunitat educativa, així com de les entitats musicals que tenim als nostres pobles. Hem pogut aprendre moltes coses dels instruments i les entitats i valorar l’esforç i el treball que hi ha al darrera de qualsevol interpretació vocal i instrumental per animar-nos a tirar endavant el nostre propi treball musical.

Gràcies a totes i tots per fer-ho possible!

Fotografies i vídeos concert de Vilaverd

Fotografies i vídeos concert de Blancafort

Fotografies i vídeos concert de Vimbodí i Poblet