A l’Escola del Montgoi hem trobat una arna emperador (en anglès) o gran paó de nit (en català)

Al pati de la  nostra escola hem trobat una arna emperador.

Hem buscat informació sobre l’arna emperador i hem descobert que és un mascle perquè té les antenes peludes i punxegudes i això només ho tenen els mascles.

Aquest animal és nocturn i a les ales té com 4 ulls perquè de nit els altres animals així  s’espanten perquè es pensen que és un mussol.

Primer comença sent una eruga i desprès fa un capoll i surt una papallona. Quan és una papallona només viu una setmana. Aquest animal no menja ja que quan era una eruga va menjar molt i ara que és papallona no té ganes de menjar.

Si es troba una femella, es reprodueix i se li acaba ja la seva vida.

Li hem posat de nom Nocturno.

Aquí podeu veure les fotos!

1. escola Mare de Déu dels Torrents

Hola, nens i nenes de Vilaverd!
    Nosaltres som els alumnes de 1r de l’escola Mare de Déu dels Torrents, de Vimbodí i Poblet.
    Just aquest matí hem treballat les papallones nocturnes i ens n’hem adonat que vosaltres n’heu trobat una a la vostra escola. L’hem vist i hem arribat a la conclusió que les papallones nocturnes també tenen un altre nom: arnes.
    Ens han agradat molt les fotos que heu fet.
    Moltes gràcies!

Paula, Ferran, Pere, Dounia, Lola, Aina, Aitor, Fabio i Quim