Botigues museu de Salàs

Dijous 25 de maig, els i les alumnes de cicle mitjà vam baixar a Salàs de Pallars a fer una visita a les botigues museu.

Va ser una visita molt interessant ja que a l’escola havíem estat treballant els cartells i allà vam aprendre de la mà del Sisco l’origen del cartellisme, és a dir, com es van crear els primers cartells, amb quin objectiu, característiques principals i com han anat evolucionant al llarg dels anys.

A la botiga d’ultramarins vam descobrir com compraven les generacions passades quan els supermercats i centres comercials no existien i després vam visitar la premsa, la qual va suposar una gran revolució i canvi en el seu moment! En aquest espai vam poder veure com s’imprimien els primers llibres i cartells de la història. De pas també vam donar un cop d’ull a l’espai de l’antic bar i quiosc, on vam al·lucinar veient les joguines, còmics, cromos… dels nostres padrins i padrines.

Al acabar la visita vam fer un taller de cartells a l’espai del Salón, on vam utilitzar dues tècniques diferents: estampació amb les peces originals de la premsa i també amb ploma i tinta.

Tot plegat va ser una experiència molt enriquidor i per acabar-ho d’arrodonir al acabar la visita vam anar a visitar als nostres companys i companyes de l’escola de Salàs i al seu pati vam fer un “vermutillo”.

Aquí teniu les fotos.