VISCA EL CARNESTOLTES!

Aquesta setmana a la ZER L’OLIVER hem celebrat el Carnestoltes. El rei dels poca-soltes ens va deixar unes ordres molt estrambòtiques per tot l’alumnat i mestres de la ZER. Ens ho hem passat molt bé i aquí us compartim el que ha fet cada escola. Ja veureu quanta gresca i xerinola!

A l’escola de Llardecans hem gaudit al màxim, durant tota la setmana, de la festa de Carnestoltes. El rei Carnestoltes va arribar al centre el passat divendres dia 5 i ens va encomanar dur a terme les seves ordres, que vam compartir amb totes les escoles de la ZER. Així que el dilluns vam aparèixer a l’escola amb els colors de l’arc de Sant Martí, el dimarts amb el pijama, la bata i alguns fins i tot amb sabatilles, el dimecres amb un pentinat d’artista i avui dijous amb una disfressa lliure. Cada dia a primera hora hem fet una bona desfilada i hem pogut apreciar com ens agrada la gresca i la disbauxa. Avui ha estat un dia ple d’activitats: hem fet tallers de màscares, gimcanes, esmorzar amb botifarra i fins i tot una passejada pel poble amb una música ben forta que ha encomanat a petits i grans a ballar i passar-ho d’allò més bé. Amb aquest bon regust de boca esperem que el curs vinent el Carnestoltes, el rei dels poca-soltes,  ens torni a venir a visitar. Mireu aquí les fotos de la nostra escola!

A l’escola de La Granja d’Escarp hem gaudit tota la setmana de les ordres del Rei Carnestoltes que ens va venir a visitar el divendres passat. Vam començar la setmana de mil i un colors, desprès ben còmodes amb els nostres pijames i al dia següent pentinats i repentinats. I finalment el dijous vam celebrar la gran festa de Carnaval on tothom va venir disfressat com va voler. Pel matí vam fer màscares i corones i per la tarda l’alumnat de 6è ens va preparar una gimcana a la pista poliesportiva per descobrir el regal que ens havia deixat en Carnestoltes per haver complert amb les seves ordres. Ens ho vam passar genial fent les proves i menjant el nostre entrepà de truita o botifarra d’ou per celebrar el dijous llarder. Esperem repetir-ho l’any que ve! Aquí teniu algunes fotos de la nostra setmana de disbauxa!

A l’escola de Maials l’alumnat de cicle superior va estar treballant la primera setmana de febrer preparant el Rei Carnestoltes i redactant el seu discurs de benvinguda i divendres dia 5 de febrer, a la tarda, va ser el dia que va arribar i ens va donar les ordres a seguir la setmana del 8 de febrer. L’alumnat, professorat i personal de cuina i menjador van seguir les ordres al peu de la lletra i, malgrat que la COVID no ens ho va deixar celebrar d’una altra manera, ho vam gaudir com mai!!!!!
Durant la setmana els petits de l’escola van fer tallers dedicats a la celebració del carnaval: taller de maquillatge, decoració, màscares…
Dijous gras vam anar a l’ermita de Sant Sebastià tot fent un passeig pels carrers del poble. Un cop a l’ermita vam esmorzar, separats per grups bombolla, i seguidament es va fer desfilada de moda i el Rei Carnestoltes ens va llegir el testament, també redactat i preparat per l’alumnat de cicle superior. Us deixem aquí algunes imatges!

A l’escola de Massalcoreig també hem viscut una setmana ben diferent i divertida amb  el Senyor Carnestoltes com a protagonista, cada dia ens ha donat diverses ordres que hem complert al peu de la lletra, dilluns l’escola es va omplir d’arcs de san Martí; a les mascaretes, a les galtes i a les mans pintats, al cap amb una diadema i amb robes multicolor. La tarda de dilluns, al poliesportiu del poble, també vam poder llegir el discurs de benvinguda que havien preparat l’alumnat de la classe dels grans. El dimarts és aquell únic dia de l’any en que anem a l’escola amb pijama, gràcies senyor Carnestoltes per aquesta proposta tan divertida!! Dimecres els nostres pentinats van ser d’allò més sofisticats, mireu les fotos. Per acabar la setmana el dijous vam venir disfressats i vam fer el millor esmorzar del curs, quins entrepans més bons!!! Moltes gràcies senyor Carnestoltes per tantes rialles i sorpreses. Gràcies també a les famílies i a l’equip de mestres que han fet possible que l’escola s’hagi disfressat  dels colors dels somriures i de l’alegria de la festa. Podeu veure aquí les fotos.

1. Martina Sisteré Segura

El que mes m’ha agradat a estat el dia de les disfresses. Jo hem vaig disfressar de wonder woman.