Apadrinament lector a Maials.

Foto apradinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que hem realitzat en parelles
formades per alumnes de cicle mitjà que fan de padrins de lectura i els alumnes de P5 que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne
padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol.
L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot
engrescant-lo a llegir.
Una part del grup de cicle mitjà eren els padrins i l’altre part preparaven una obra de teatre per tal de poder-la representar la següent setmana.

Els objectius són:
-Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols).
-Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me).
-Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.
-Generar una experiència positiva i plaent de lectura.
La valoració és molt positiva perquè :

– Es millora la convivència al centre.
– Es millora la competència comunicativa de fillols i padrins.
– Els padrins milloren en els seus aprenentatges i especialment en la lectura i domini del codi i també en l’augment de responsabilitat personal, ajuda i cooperació més enllà de l’aula.
– Els fillols milloren en les seves competències lingüístiques.

Veure imatges