SORTIDA A EMPÚRIES “CIUTAT GREGA” – CICLE MITJÀ

En la visita que vam fer a la Ciutat Grega d’Empúries els nens i nenes de cicle mitjà de la ZER Montgrí vam descobrir moltes coses que no sabíem i que ens van sorprendre molt! Les voleu saber? Ho podeu llegir a continuació:

• Els grecs van arribar a Empúries amb la intenció de fer negocis intercanviant coses.
  • Les muralles i les cases de les ciutats gregues eren fetes amb pedra seca, no eren fetes amb pedra-ciment-pedra com fem nosaltres o amb fang com feien els ibers.
  • Les cases no tenien lavabos. La gent anava a les latrines a fer les seves necessitats. Fins i tot quedaven amb altra gent per anar-hi i hi feien negocis.
  • Feien servir el pipí, que conté amoníac que és blanquejador, per rentar la roba i les dents.
  • Vam aprendre que els grecs feien l’escola en moviment, aprenien passejant amb el mestre pels carrers i la plaça de la ciutat. No tenien un edifici que fos l’escola.
  • Per conservar el peix l’enterraven amb sal i així no es podria. Als grecs ens agradava menjar els ulls dels peixos.
  • La segona cosa més cara en l’època dels grecs era el “garum”, una mena de salsa feta amb intestins de peix. L’aliment més car era la sal.
  • Vam conèixer el Déu Asclepius (en romà Esculapi), déu de la medicina i la Deesa Artemis, deesa dels animals.
  • A la plaça, que en deien Àgora, hi feien les reunions, els negocis i el mercat. També hi havia una pedra on s’enfilaven els homes savis a dir les lleis de la ciutat. Per ser home savi havies de tenir barba i ser un avi.

Si voleu veure algunes fotografies del dia que hi vam anar cliqueu a la imatge de sota.